خاصیت گانودرما بر سلول های سرطانی

تاثیر قارچ گانودرما بر سرطان


تاثیر قارچ گانودرما بر سرطان

 

افراد بسیاری در مورد تاثیر قارچ گانودرما بر سرطان سوال می کنند. با جستجوی ساده ای در گوگل می توانید مطالب زیادی در این زمینه مشاهده کنید که ادعا می کنند قارچ گانودرما این قابلیت را دارد که با سرطان مقابله کند. در این نوشته قصد داریم اثبات یا رد این ادعا را به طور علمی مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید. تا تاثیر قارچ گانودرما بر سرطان را به خوبی بررسی کنیم.

از آنجا که این قارچ دارویی از اهمیت بالایی برخوردار است و قدمت زیادی نیز دارد، پژوهش های مختلفی در خصوص بررسی خواص این قارچ در دنیا انجام گرفته و نتایج آن در مجلات معتبر منتشر شده است. در اینجا به نتایج چند مورد از این پژوهش ها اشاره خواهد شد.

قارچ گانودرما لوسیدوم

این قارچ از دوران گذشته در طب سنتی چین جایگاه ویژه ای داشته و به نام قارچ جاودانگی شهرت داشته است. قارچ گانودرما لوسیدوم حاوی پلی ساکارید های ویژه و گروه خاصی از مواد به نام تریترپن است. مطالعات پژوهشی In vitro تا کنون نشان داده است که ترکیبات گفته شده در قارچ گانودرما به نوعی سم سلولی برای سلول های سرطانی محسوب می شوند.

گرچه مطالعاتی که تا کنون به صورت علمی انجام شده اند اطلاعات دقیقی در مورد تاثیر این قارچ بر انسان ندارند و یافته های آن ها مربوط به انجام آزمایش روی موش های آزمایشگاهی است.

ساز و کار ارائه شده برای تاثیر گانودرما


هر ماده ی دارویی ساز و کاری برای تاثیر در بدن دارد. برای بررسی تاثیر قارچ گانودرما بر سرطان نیز توسط پژوهشگران ساز و کاری ارائه شده است. قارچ گانودرما غنی از پلی ساکارید و تریترپن است. آزمایش های In vitro نشان می دهند که پلی ساکارید ها و تریترپن های موجود در قارچ گانودرما پیامرسانی و انتقال سیگنال بین سلول های سرطانی را متوقف می کند. با قطع پیام رسانی، سلول های سرطانی نمی توانند پیام تکثیر را به هم منتقل کنند و در نتیجه از رشد و تکثیر باز می مانند. این امر در درمان سرطان بسیار حیاتی و مهم است. قابل ذکر است که این آزمایش ها با عصاره ی استخراج شده از قارچ گانودرما انجام شدند.

اسناد مربوط به تاثیر گانودرما بر سرطان

5 آزمایش تصادفی، گانودرما لوسیدوم را با دارونما ها روی بیماران مبتلا به سرطان مورد بررسی موازی قرار دادند. بیمارانی که قارچ گانودرما لوسیدوم را مصرف می کردند نسبت به درمان های شیمی درمانی و پرتودرمانی بهتر جواب گرفتند. اما مصرف آن به تنهایی و بدون انجام شیمی درمانی تاثیرات مثبتی نشان نداد.

همچنین عوارض شیمی درمانی نظیر تهوع و بی خوابی با مصرف گانودرما کاهش داشتند. در این پژوهش تصادفی 5 نفر از 40 بیمار انتخابی روند درمانی بهتری داشتند.

موارد دیگری نیز در پژوهش های انجام شده در رابطه با سرطان پروستات وجود دارند که حاکی از عدم تاثیر عصاره گانودرما بر روند بهبودی این بیماران است. به همین دلیل باید آزمایش های بیشتری در مورد سرطان های مختلف به صورت اختصاصی و با جامعه آماری بالا انجام شود.

محصولات گانودرما



فواید بی شماری که در درمان بیماری های صعب العلاج برای قارچ گانودرما قید شده است این سوال را پیش می آورد که چگونه باید این قارچ را مصرف کرد تا بهترین نتیجه بخشی را در بحث درمان داشته باشد؟ فرآورده های متنوعی از گانودرما در بازار وجود دارد که استفاده از این قارچ دارویی ارزشمند را برای مصرف کنندگان راحت تر و البته دلپذیرتر کرده است. خواص قهوه گانودرما هات چاکلت ترکیبی از خواص قارچ گانودرما با قهوه و شکلات است. این محصولات کمک می کنند تا مصرف طولانی مدت قارچ گانودرما امکان پذیر شود و در عین بهره بردن از خواص درمانی گانودرما به عنوان یک نوشیدنی روزانه برای رفع خستگی و نشاط بخشی نیز مفید باشد. برای مشاهده تاثیر قارچ گانودرما بر سرطان و هر بیماری دیگری باید در مدت زمان مشخصی از این قارچ مصرف نمود.

نتیجه گیری

گزارش های متعددی در مورد فعالیت ضد سرطانی قارچ گانودرما و ساز و کار اثر کردن آن بر سلول های سرطانی وجود دارد که نشان می دهند قارچ گانودرما لوسیدم می تواند بر درمان سرطان اثر گذار باشد. برای مثال تاثیرات قارچ گانودرما بر سرطان پروستات و گانودرما و سرطان خون در پژوهش ها بسیار دیده می شوند.

کمبود آزمایش های بالینی بر انسان ا استفاده از قارچ گانودرما یا عصاره ی استخراج شده از آن، نمی تواند این فضیه را به طور قطعی اثبات یا رد کند و همچنان نیاز به آزمایش های بیشتری از سوی جامعه علمی در این رابطه وجود دارد. همچنین تحقیقات جمع تری نیاز است تا مشخص کند که در کنار تاثیر قارچ گانودرما بر سرطان اثرات هم افزایی یا آلرژی زایی وجود نداشته باشد.

منبع: خاصیت گانودرما بر سلول های سرطانی

تاثیر گانودرما بر دیسک کمر



تاثیر گانودرما بر دیسک کمر را از دو جهت باید مورد بررسی قرار داد. یکی تاثیر گانودرما بر دیسک کمر از فرآورده های خوراکی و دیگری تاثیر گانودرما بر دیسک کمر از فراورده های موضعی است. پژوهش ها نشان داده اند که مصرف قارچ گانودرما عاملی برای کاهش درد در بدن است. پس یکی از موارد تاثیر گانودرما بر دیسک کمر کاهش درد از طریق مصرف محصولات خوراکی قارچ گانودرما است. در ادامه به بررسی تاثیر فراورده های موضعی نیز خواهیم پرداخت.

خواص سلامتی قارچ گانودرما چیست؟

گانودرما قارچ دارویی پر فایده ای است. این قارچ بر جوانسازی پوست و دیگر اندام های بدن تاثیرگذار خواهد بود و روند پیری را به تاخیر می اندازد زیرا سرشار از مواد انتی اکسیدان است. با تاثیری که بر کاهش التهابات دارد به درمان آکنه و جوش کمک می کند و تاثیر گانودرما برای درد مفاصل نیز به دلیل همین خواص ضد التهابی است. می تواند چربی سوزی را در بدن افزایش دهد و به کاهش وزن کمک کند.

تاثیرات قارچ گانودرما به عنوان عاملی برای پیشگیری از سرطان شناخته شده است و می تواند اثرات زیان بار پرتودرمانی و شیمی درمانی را پوشش دهد. مصرف گانودرما برای درمان بسیاری از بیماری های خود ایمنی توصیه می شود.

دیسک کمر چیست

مهره های ستون فقرات در بدن انسان به وسیله ی صفحات انعطاف پذیری در کنار همدیگر قرار گرفته اند. اگر به هر دلیلی این صفحات که دیسک مانند هستند از محل خود جابه جا شده و بیرون زدگی پیدا کنند، به نخاع فشار وارد می کنند و سبب ایجاد درد در کمر می شوند. به این عارضه دیسک کمر گفته می شود.

عوارض ناشی از دیسک کمر

دیسک کمر، سبب ایجاد درد های شدید در کمر و پا، از کار افتادن عصب پا و بی حسی در آن می شود و حتی در صورت پیشرفت شدید بی اختیاری مدفوع و ادرار را در پی خواهد داشت. دیسک کمر بیماری شایعی است که بیشتر در سنین بالای 45 سال دیده می شود.

آیا درد مفاصل و دیسک کمر با جراحی درمان می‌شود یا گانودرما درمان کننده است؟

در برخی از موارد جا به جا شدن دیسک و بیرون زدگی آن در حدی است که باید با جراحی درمان شود و در غیر اینصورت اجازه ی حرکت را به بیمار نمی دهد و درد بسیار شدیدی ایجاد می کند.

در مواردی که مشکل حادی برای جراحی فوری وجود نداشته باشد، تاثیر گانودرما بر دیسک کمر را می توان با استفاده موضعی مشاهده کرد. به منظور بهره گیری از تاثیر گانودرما بر دیسک کمر محصولاتی در بازار وجود دارند که برای استعمال خارجی از گانودرما تهیه می شوند و خاصیت ضد درد دارند.

علائم دیسک کمر چیست؟

درد مهمترین علامت دیسک کمر است. تاثیر گانودرما بر دیسک کمر به خوبی می تواند درد را کاهش دهد و تحمل بیمار را بالا ببرد. درد دیسک کمر معمولا در پا احساس می شود. این درد مشابه درد ناشی از عصب سیاتیک و درد ناشی از ضعف یا مشکلات مفصل ساکروایلیاک است.

منبع: تاثیر گانودرما بر دیسک کمر

چگونه یک سبک زندگى سالم داشته باشیم؟

سبك زندگى سالم



سبک زندگى سالم

با رژیم غذایى سالم و فعالیت روزانه، سبک زندگى سالم خواهیم داشت.

سبک زندگى پرمشغله ى ما، اشتغال به تحصیل یا شاغل بودن و … معمولاً وقت کافى براى پرداختن به فعالیت بدنى باقى نمی گذارد. مى توانیم راحت طلبانه خود را به خوراکى هاى غیر سالم و غذاهاى آماده عادت دهیم؛ و یا اوقات فراغت خود را به تماشاى تلویزیون و پشت مانیتور کامپیوتر سپرى کنیم. اینها الان و هم در دراز مدت براى سلامتى ما و فرزندانمان مضّر است.

باید از این عادت هاى بد غذایى دست بکشیم و با تصمیمى آگاهانه یک سبک زندگى سالم را در پیش بگیریم.

پنج شیوه ى داشتن سبک زندگى سالم:


فعالیت بدنى روزانه

فعالیت بدنى مرتب براى رشد و کودکان و سلامتى جوانان ضرورى است.

کودکان و جوانان باید حداقل هر روز ٦٠ دقیقه فعالیت فیزیکى داشته باشند.

فعالیت هایى را در برنامه روزانه خود بگنجانید که موجب تقویت شدن ماهیچه ها و استخوان ها مى شود؛ لااقل سه روز در هفته.


آب را به عنوان نوشیدنى انتخاب کنید.

آب بهترین نوشیدنى براى فرونشاندن تشنگى است که با آبمیوه هایى که شکر افزوده دارند و یا با نوشابه و سایر نوشیدنى هاى شیرین، جایگزین نمى شود.

شیر کم چرب براى کودکان بالاى دو سال، یک نوشیدنى مغذّى و منبع کلسیم است.

به کودکان، جاى آب میوه هایى که شکر فراوان دارند، میوه بدهید.


میوه و سبزى جات بیشترى میل کنید

لحاظ کردن میوه و سبزیجات در رژیم غذایى روزانه، باعث مى شود که سر زندگى و نشاط کودکان بیشتر شود و خطر مبتلا شدن به بسیارى از بیمارى ها را در آنها کاهش مى دهد.

سعى کنید روزانه دو وعده میوه و پنج وعده سبزى جات در برنامه غذایى تان داشته باشید.


تلویزیون را خاموش کنید

براى مدت طولانى غیر متحرک جلوى تلویزیون نشستن، پرسه زدن در فضاى اینترنت و شبکه هاى مجازى یا مشغول شدن به بازى هاى کامپیوترى، عامل عمده ى چاقى و اضافه وزن کودکان است.

کودکان نباید بیش از دو ساعت در روز، وقت صرف خیره شدن به صفحه تلویزیون یا کامپیوتر بکنند.

به جاى تماشاى تلویزیون و بازى هاى کامپیوترى، فعالیت هاى بدنى براى کودکان ترتیب دهید.


تنقلات و اسنک هاى سالم

تنقلات مفید و اسنک هاى سالم کمک مى کند که نیازهاى غذایى بدن کودکان و جوانان در طى روز تامین شود.

اسنک میوه و سبزیجات، محصولات لبنى کم چرب، و انواع مغزها، جایگزین مناسب اسنک هاى آماده است.

از تنقلاتى که حاوى میزان شکر فراوان یا چربى اشباع شده هستند، مانند چیپس، کیک و شکلات که موجب مى شود کودکان اضافه وزن پیدا کنند پرهیز کنید.

با آگاهى از اینکه چگونه سبک زندگى سالم داشته باشیم، مى توانیم عادت هاى مضر را ترک کنیم و از سلامتى و شادابى فرزندانمان لذت ببریم.

منبع: چگونه یک سبک زندگى سالم داشته باشیم؟

کاربرد کاشی در دکوراسیون داخلی

کاشی در دکوراسیون
کاشی در دکوراسیون

طرح های کاشی در دکوراسیون

امروزه طرح های متنوع کاشی های تولید شده با ایده های هنرمندانه سبب توسعه کاربرد کاشی در دکوراسیون داخلی شده است. با کمی خلاقیت می توان بهترین طرح ها را با کاشی های زیبا خلق کرد. دکوراسیون داخلی با استفاده از کاشی بسیار زیباتر خواهد شد.

کاشی دیوار آشپزخانه
کاشی دیوار آشپزخانه
طرح کاشی آشپزخانه
طرح کاشی آشپزخانه
کاشی کفپوش
کاشی کفپوش
طراحی خلاقانه کاشی
طراحی خلاقانه کاشی
طرح کاشی زیبا
طرح کاشی زیبا
کاشی در دیوار اتاق
کاشی در دیوار اتاق
طرح کاشی دیوار حمام
طرح کاشی دیوار حمام
کاشی برای دیوار آشپزخانه
کاشی برای دیوار آشپزخانه
کاشی دیوار حمام
کاشی دیوار حمام
استفاده کاشی در دکوراسیون
منبع:  کاربرد کاشی در دکوراسیون داخلی

لاغری و کاهش وزن با گانودرما لوسیدوم



قارچ گانودرما به کاهش وزن کمک می کند؟


تاثیر گانودرما بر کاهش وزن در پژوهشی اثبات شده است که نشان می دهد مصرف قارچ گانودرما مانع از وزن گیری حیوانات آزمایشگاهی شده است. در این پژوهشش محققان سعی داشتن مشخص کنند که قارچ گانودرما می تواند مانعی برای چاقی باشد. برای بررسی تاثیر گانودرما بر کاهش وزن مقادیر متفاوتی از قارچ گانودرما به همراه دارو نما و رژیم های غذایی معمولی و پر چربی برای موش ها انتخاب شدند.

موش هایی که رژیم پر چرب داشتند اضافه وزن پیدا کردند ولی موش هایی که همراه همان رژیم قارچ گانودرما مصرف کرده بودند وزن کمتری پیدا کردند و این اثباتی برتاثیر گانودرما بر کاهش وزن بود.

افزایش سوخت و ساز بدن با قارچ گانودرما

تاثیر قارچ گانودرما بر لاغری علل مختلفی دارد. قارچ گانودرما لوسیدوم موادی در خود دارد که سبب افزایش سوخت و ساز بدن و مصرف کلسترول می شوند. از طرفی با کاهش درصد باکتری های بد در دستگاه گوارش و التهابات می تواند به لاغری کمک کند زیرا گفته می شود افزایش درصد باکتری های بد در دستگاه گوارش یکی از علل و عوامل چاقی در انسان است.

برای درک بهتر و اثبات دقیق تر تاثیر گانودرما بر کاهش وزن لازم است پژوهش های گسترده تری در حوزه انسانی و بالینی انجام گیرد.

میزان مناسب مصرف قارچ گانودرما جهت کاهش وزن

میزان استاندارد مصرف قارچ گانودرما در روز 3 تا 5 گرم عنوان شده است. برای مقاصد درمانی و تاثیر گانودرما بر کاهش وزن می توان چند گرم به این مقدار اضافه کرد. البته به این نکته نیز توجه کنید که برای نتیجه گرفتن از تاثیر گانودرما بر کاهش وزن لازم است به صورت منظم و روزانه مصرف آن را در رژیم غذایی خود جای دهید. نوشیدن یک یا دو بار قهوه گانودرما در روز مفید واقع خواهد شد.

آیا قهوه گانودرما برای لاغری عوارض جانبی دارد؟

قهوه گانودرما، قهوه سوپریم قارچ گانودرما، هات چاکلت گانودرما، قرص گانودرما و .. از جمله محصولات متنوعی هستند که از قارچ گانودرما در بازار وجود دارند تا مردم برای بهره بردن از خواص این قارچ دارویی محصول دلخواه خود را انتخاب کنند. برای استفاده از هر محصولی باید به نکات تذکر داده شده برای مصرف آن دقت نمود. اگر نکات مهم در مصرف قهوه گانودرما یا هر محصول دیگری مورد توجه قرار نگیرند و یا زیاده روی در مصرف قرار گیرد، ممکن است عوارضی را ایجاد کنند.

نحوه استفاده از قهوه سوپریم برای کاهش وزن

برای اینکه مواد موثره موجود در دمنوش های گیاهی بهتر جذب شود توصیه می کنند که دمنوش ها را یک ساعت پیش از غذا و یا دو ساعت پس از وعده ی غذایی مصرف کنند. در مورد گانودرما نیز توصیه می شود پیش از غذا آن را میل کنید تا هم اشتها به غذا را کم کند و هم مواد موجود در آن بهتر به بدن شما جذب شوند تا تاثیر گانودرما بر کاهش وزن را هر چه بیشتر شاهد باشید.


منبع: لاغری و کاهش وزن با گانودرما لوسیدوم