نکاتی در مورد مصرف اسید فولیک قبل از بارداری

تاثیر فولیک اسید قبل از بارداری

فولیک اسید قبل از بارداری، برای کسی پوشیده نیست. بدن یک زن باردار برای بارداری سالم و نوزاد سالم به ویتامین ها، پروتئین ها، مواد معدنی، چربی ها و کربوهیدرات های متعدد احتیاج دارد. اسید فولیک یکی از مهمترین مواد مغذی برای یک زن باردار است. مصرف فولیک اسید به حاملگی سالم و رشد مناسب کودک کمک می کند. فولیک اسید از لوله عصبی کودک مراقبت می کند که به نوبه خود از رشد مغز و نخاع محافظت می کند. با افزایش حجم خون به دلیل ایجاد جفت، میزان نیاز به فولیک اسید افزایش می یابد. این نیاز فقط با مصرف کافی اسید فولیک برآورده می شود. برای محافظت از کودک در برابر بیماری ها، بهتر است که قبل از تصمیم گیری برای بارداری، شروع به مصرف اسید فولیک کنید.

فواید مصرف اسید فولیک

اسید فولیک برای سلامتی مادر و کودک ضروری است. برخی از دلایل فولیک اسید قبل از بارداری: اسید فولیک به جلوگیری از سقط جنین و عوارض حاملگی کمک می کند. از کودک در برابر نقایص هنگام تولد محافظت می کند. یک محافظ پیشگیرانه در برابر نقص لوله عصبی مانند اسپینا بیفیدا و آنانسفالی است. همچنین از بروز شکاف لب و کام جلوگیری می کند. اسید فولیک برای رشد سلول و جلوگیری از آسیب بسیار ضروری است. همچنین احتمال ابتلا به سرطان در آینده را به حداقل می رساند. سطح پایین تر اسید فولیک ممکن است منجر به سقط ناگهانی شود.

نکاتی مورد مصرف اسید فولیک

قبل از بارداری یا در اوایل بارداری، با مشورت پزشک، 400 میلی گرم اسیدفولیک کافی است. به جهت فولیک اسید قبل از بارداری، تاریخچه پزشکی قبلی خود را در نظر بگیرید و در مورد میزان اسید فولیک مورد نیاز خود با پزشک خود صحبت کنید. به عنوان مثال، خانم هایی که شرایط پزشکی خاص مانند دیابت یا صرع دارند، به دوزهای بیشتری از مکمل های اسید فولیک نیاز دارند. البته اسیدفولیک بیش از حد ممکن است با عوارض جانبی مانند اختلال در تنفس، بثورات پوستی و غیره همراه باشد. باید همیشه از دستورالعمل پزشک خود پیروی کنید و از مصرف بیش از حد آن خودداری کنید.

منابع طبیعی اسید فولیک

درست مانند سایر مواد مغذی، مهم است که اسید فولیک را بصورت طبیعی در رژیم غذایی خود بگنجانید تا کمتر نیاز به مصرف مکمل ها پیدا کنید. در زیر برخی غذاهای سرشار از اسید فولیک ذکر شده است: سبزیجات تیره سرشار از اسید فولیک هستند. سایر سبزیجات مانند چغندر، مارچوبه و غیره نیز به عنوان منبع خوبی از اسید فولیک در نظر گرفته می شوند. میوه هایی مانند پرتقال، کیوی، موز، توت فرنگی و هندوانه سرشار از اسید فولیک هستند. توصیه می شود تا حد ممکن بسیاری از غذاهای غنی از فولات را در رژیم غذایی دوران بارداری خود بگنجانید و مکمل ها را فقط در صورت تجویز پزشک مصرف کنید. درهر صورت، فولیک اسید قبل از بارداری را جدی بگیرید.

چرا رطوبت در خانه مهم است ؟

Father helping daughter learn to walk. at home, side view. Why do I need a whole house dehumidifier.

مرطوب نگه داشتن هوای خانه برای سالم نگه داشتن هوا و حفظ تعادل رطوبت هوا بخصوص در ماه های زمستان، لازم است. آیا می دانید عدم تعادل رطوبت در خانه، می تواند موجب برخی مشکلات سلامتی مانند خونریزی بینی شود؟ برای مرطوب نگه داشتن هوا در خانه، به دستگاه بخور و مرطوب کننده هوا نیاز است. اینطور نیست که فقط افرادی که در آب و هوای خشک زندگی می کنند، نیاز به دستگاه مرطوب کننده داشته باشند. در ادامه برخی از دلایل نیاز خانه به دستگاه بخور و رطوبت ساز آورده شده است:

جلوگیری از شرایط ناسالم زندگی

سیستم تنفسی ما برای سالم ماندن نیاز به تعادل شرایط دارد. گلو بینی ما، مملو از غشاهای مرطوب است. این غشاها قبل از رسیدن هوا به ریه های ما، سخت فعالیت می کنند تا خاک، گرد و غبار، ویروس ها و باکتری ها را ضبط کنند. ما باید مرتباً رطوبت مناسب هوا را حفظ کنیم تا به این غشاها کمک کنیم وظیفه خود را به درستی انجام دهند و از ورود ذرات مضر به ریه های ما جلوگیری کنند. مرطوب نگه داشتن هوای خانه، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری و سالم نگه داشتن هوا در خانه و بدن، ضروری است.

نامناسب بودن هوای خشک برای بینی

کسانی که از خون ریزی بینی رنج می برند، برای جلوگیری از این عارضه، به هوای مرطوب نیاز دارند. از آنجا که بیشتر تنفس از طریق بینی انجام می شود، سطح رطوبت پایین هوا، می تواند باعث خشک شدن و تحریک قسمت داخلی بینی شود. متعادل نگه داشتن رطوبت هوا در خانه، می تواند باعث شود که بینی شما سالم و مرطوب باشد.

وابسته بودن سلامت پوست به رطوبت کافی

برخی افراد پوست خشکی دارند و این خشکی پوست، نه تنها روی پوست صورت، بلکه روی کل بدن تأثیر می گذارد. از آنجا که بیش از نیمی از پوست، متشکل از آب است، کاملاً واضح است که آبرسانی به پوست چقدر مهم است. خشکی پوست می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را ایجاد کند. هوای بیش از حد خشک می تواند شرایطی مانند اگزما و آکنه ایجاد کند. مرطوب نگه داشتن هوای خانه، می تواند و به شما کمک می کند تا از این شرایط جلوگیری کنید.

جلوگیری از آسیب به منزل

وقتی هوا در خانه خشک است، رطوبت را در هر کجا که پیدا کند حتی از ساختار خانه، به خود جذب می کند. با خشک شدن خانه، کف پوش پارکت بیشتر غژغژ خواهد کرد. هوای خشک می تواند باعث شود درها و پنجره های خانه درست بسته نشوند و قبض گاز شما می تواند افزایش یابد و باعث می شود کیف پول شما هم عواقب هوای خشک را بپردازد. هوای خشک همچنین می تواند به مبلمان شما و هر چیزی که از چوب ساخته شده باشد، آسیب برساند. پس با مرطوب نگه داشتن هوای خانه، خانه هم سالم می ماند.

منبع:https://bit.ly/36E6nl1

دلایل و راه حل شوره سر

علت شوره سر چیست؟
علت شوره سر چیست؟ حتی کلمه ” شوره سر”، حس ناخوشایند دارد. متخصصان ترکولوژیست و متخصصان پوست و مو می گویند اساساً “خارش سر” به هر نوع پوسته پوسته شدن پوست سر اشاره دارد که باعث ایجاد قرمزی و خارش می شود. اما چرا برخی بیش از بقیه شاهد پوسته پوسته شدن سر هستند؟ برای پاسخ به این سوال، ابتدا باید بدانید که چرا شوره اتفاق می افتد. پوست سر، مانند هر جای دیگر بدن، دائماً در حال ریختن و تعویض است. وقتی الگوی ریختن ناخوشایند پیش رود، به آن دانه های کوچک سفید منتهی می شود که اگر سر را تکان دهید، می ریزد. در ادامه با ما همراه باشید تا از علت شوره سر آگاه شوید.

دلایل شوره سر

مطالعات پیرامون بررسی علت شوره سر نشان داده است که، ظاهراً دلایل زیادی برای شوره سر وجود دارد. اما عمده ترین علت از نظر متخصصان پوست و مو، تغییرات هورمونی، هوای سرد، غذای ناسالم و استرس است. تغییر فصل هم می تواند باعث پوسته پوسته شدن سر شود . دمای بسیار گرم یا بسیار سرد می تواند شوره را بدتر کند. بنابراین موهای خود را با آب بسیار گرم یا سرد نشویید. استفاده بیش از صاف کننده ها و سشوار نیز می تواند باعث پوسته پوسته شدن شود؛ همچنین در معرض کلر و آب نمک قرار گرفتن به ایجاد شوره سر کمک می کند.

راه حل  شوره سر

موهای خود را با روغن چرب کنید؛ زیرا شوره سر می تواند علامت خشکی پوست سر باشد. اولین کاری که شما باید انجام دهید، مرتب شامپو کردن سر است. زیرا گاهی شوره سر به چربی اضافی موجود در پوست سر مربوط می باشد. بنابراین استفاده از یک شامپوی ضد شوره که دارای خاصیت ضد قارچی است و پوسته پوسته شدن و خارش سر را کاهش می دهد. استفاده از ماسک مخصوص مو نیز می تواند کمک کند. ماسک گیاهی، پوست سر را تغذیه می کند و باکتری ها و قارچ ها را که عامل ایجاد شوره سر هستند، از بین می برد. دو بار در هفته از ماسک مو استفاده کنید. اگر باید از شامپوی محافظ رنگ مو استفاده کنید، شستشوی سر را با یک محصول ضد شوره به پایان برسانید تا مواد ضد شوره سر بعد از آخرین شستشو، روی پوست سر شما باقی بماند.

درمان خانگی شوره سر

دو درمان آزمایش شده، برای رفع شوره سر وجود دارد. پوست سر را با مخلوط سرکه سیب و آب ماساژ دهید. سرکه سیب در محو کردن قارچ هایی که باعث ایجاد شوره و خارش پوست سر می شوند، خوب عمل می کند. یا چند قطره روغن درخت چای را به شامپوی معمولی خود اضافه کنید و سر را با آن شستشو دهید. امیدواریم نکات بیان شده،علت شوره سر را کمی برای شما روشن کرده باشد.

تاثیر کپک بر زنان حامله چیست؟

Mold in a home

از خطرات کپک در خانه غافل نباشید. کپک حمام نه تنها منظه ی ناخوشایندی ندارد، بلکه می تواند برای سلامتی شما نیز مضر باشد. دریابید که چگونه آن را از زندگی خود ریشه کن و سلامتی خود و خانواده خود را حفظ کنید.

کپک بسیار زننده است و به دلایل مختلفی از جمله تهویه ضعیف و رطوبت بیش از حد هوا، در حمام ظاهر می شود. این شکل قارچ، از منظر زیبایی شناسی بسیار ناخوشایند است. اما آیا می دانید که کپک می تواند پیامدهایی برای سلامتی نیز در پی داشته باشد؟

حمام ها به دلیل شرایط مرطوبی که دارند، محل مناسبی برای رشد کپک هستند. کپک هنگامی که برای اولین بار ظاهر می شود، می تواند به سرعت پخش شود و ذرات میکروسکوپی را در هوا آزاد کند. کپک فقط به یک فضای کوچک برای رشد نیاز دارد.

تاثیرات کپک

اگر می خواهید خانه ما یک مکان سالم و شاد برای زندگی باشد، مراقب باشید اثری از کپک در جایی از خانه نباشد تا از خطرات کپک در خانه، ایمن باشید. سرفه تند، آسم یا بیماری مزمن ریه … اینها فقط برخی از تأثیرات آن بر بدن است. با این حال، گروه های خاصی از مردم نسبت به کپک حساس ترهستند:

زنان حامله

وقتی باردار هستید، نه تنها سعی می کنید سلامتی خود را حفظ کنید، بلکه سعی در حفظ سلامتی فرزند متولد نشده خود نیز دارید. سلامتی شما در طی دوران حاملگی، از هر زمانی مهتر است. با وجود کپک در خانه، بارداری در یک محیط غیر بهداشتی سخت تر می شود. ابتلا به یک بیماری مرتبط با کپک در دوران بارداری، می تواند منجر به تولد کودکی با مشکلات سلامتی شود.

کودکان و سالخوردگان

دو گروه کودکان و سالخوردگان، دارای یک ویژگی مشترک هستند؛ آنها در مقایسه با افراد جوان یا میانسال، سیستم ایمنی ضعیف تری دارند و نسبت به خطرات کپک در خانه، آسیب پذیرتر هستند. سیستم ایمنی ضعیف، آنها را مستعد ابتلا به بیماری های مرتبط با کپک می کند که با گذشت زمان ممکن است ایجاد شود. در مطالعه ای که در سال 2016 انجام شد، ثابت شد که اگر نوزادی در سال اول زندگی در معرض محیطی کپک زده قرار بگیرد، 14احتمال ابتلای او به آسم در آینده، 14٪ بیشتر از سایر کودکان است.

مبتلایان به اختلالات ایمنی

افرادی که با اختلال ایمنی متولد می شوند نیز، در معرض خطر ابتلا به مسائل جدی قرار دارند. عفونت های ریه یا سایر بیماری های تنفسی فقط برخی از مشکلاتی است که در اثر وجود کپک، می تواند در یک فرد مبتلا به اختلال ایمنی ظاهر شود. نمونه هایی از شایع ترین اختلالات ایمنی بدن شامل اگزما، آسم و سینوزیت است. به یاد داشته باشید که به نفع شماست که در اسرع وقت نسبت به رفع کپک اقدام کنید. هر چه تعداد بیشتری از آنها وجود داشته باشد، خطرات کپک در خانه نیز بیشتر خواهد شد.

منبع : https://bit.ly/32oti2t

روش های داشتن پوست درخشان

چگونه پوستی درخشان داشته باشیم؟

داشتن پوست درخشان، معمولا یکی از دغدغه های بانوان است. به جای تهیه کرم های گران پوست، از مواد طبیعی که در خانه دارید، استفاده کنید و بهترین نتیجه را بگیرید. معجون های خانگی که روشن کننده پوست هستند و درخشش طبیعی به پوست شما می بخشند. اساساً تیرگی پوست به دلیل قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تولید بیش از حد ملانین رنگدانه در پوست ایجاد می شود. داروهای خانگی برای داشتن پوست درخشان، به رفع تیرگی پوست و کاهش تولید ملانین کمک می کند. در ادامه، بهترین مواد طبیعی که فواید زیادی برای درخشندگی پوست دارند، معرفی می کنیم:

شیر خام

شیر خام یکی از آسان ترین مواد در دسترس است که در هر آشپزخانه پیدا می شود. تیروزین، هورمون کنترل کننده ملانین است که می تواند منجر به تیرگی پوست شود. استفاده از شیر باعث می شود که میزان ترشح تیروزین کنترل شود.

عسل

عسل یک ماده ضد باکتری عالی است که مانع از بروز زخم ها و جوش ها در بهترین شکل می شود. از این رو با مصرف عسل در دراز مدت، پوستی درخشان و بدون لک خواهید داشت. خاصیت سفید کننده عسل، به محو شدن جای زخم ها و رنگدانه کمک می کند.

زردچوبه

اگر می خواهید پوست درخشان را به طور طبیعی بدست آورید، از زردچوبه غافل نشوید. زردچوبه منبع آنتی اکسیدان و ماده ی ضد التهاب قدرتمندی به نام کورکومین است. از مزایای پوستی آن می توان به روشن تر شدن، بهبود و جوان سازی کلی پوست اشاره کرد.

لیمو

برای داشتن پوست درخشان، جلوگیری از افزایش فشارخون ضرری است؛ به همین دلیل لیمو یکی از عناصر مهم در لیست مواد درخشان کننده ی پوست است. لیمو به دلیل حاوی بودن ویتامین C به شکل آسکوربیلی، عملکرد آنزیم تیروزیناز را قطع می کند و به نوبه خود باعث تحریک تولید ملانین در پوست  می شود.

ماست

از دیگر مواد طبیعی موثر برای درخشندگی پوست، ماست است. ماست نه تنها به کاهش وزن کمک می کند، در داشتن پوست درخشان نیز، موثر است. ماست سرشار از مقدار زیادی اسید لاکتیک است که دارای خاصیت سفید کننده طبیعی است و به از بین بردن سلول های تیره و مرده پوست کمک می کند.

خیار

یکی از بهترین داروهای خانگی برای پوست است. استفاده فراوان از خیار، نه فقط در رژیم غذایی، بلکه در روال زیبایی نیز موثر است. منهای خاصیت تسکین دهنده آن، خیار حاوی همان PH است که پوست دارد. PH کمک می کند تا اسید مانتل طبیعی پوست تقویت شود و پوست درخشان بماند.

سیب زمینی

آب سیب زمینی سرشار از ویتامین C است و خاصیت سفید کننده دارد. نشاسته موجود در سیب زمینی، باعث از بین بردن لکه های تیره پوست می شود که در اثر سن و قرار گرفتن در معرض آفتاب ایجاد شده اند. از سیب زمینی برای داشتن پوست درخشان استفاده کنید.

منبع : روش های داشتن پوست درخشان