انواع کم شنوایی و علت ایجاد کم شنوایی

چند نوع کم شنوایی وجود دارد؟


انواع کم شنوایی به دو دسته تفسیم می شود

انواع کم شنوایی به دو دسته ی کلی کم شنوایی حسی-عصبی و کم شنوایی انتقالی تقسیم می شوند. در ادامه به بررسی این دو دسته کم شنوایی، علل ایجاد و روش های درمانی آن ها می پردازیم.

انواع کم شنوایی : کم شنوایی حسی عصبی

یک نوع رایج کم شنوایی، کم شنوایی حسی-عصبی است. این نوع از کم شنوایی دائمی بوده و در اثر وارد شدن آسیب به سلول های گوش داخلی ایجاد می شود. این سلول ها وظیفه ی انتقال پیام های شنیداری از گوش به مغز را دارند و اگر به درستی عمل نکنند فرد نمی تواند شنوایی خوبی داشته باشد.

علت ایجاد کم شنوایی حسی-عصبی چیست ؟

دلایل به وجود آمدن کم شنوایی حسی -عصبی در نوزادان معمولاً در اثر عوامل ژنتیکی و یا عفونتی است که از مادر به جنین منتقل می شود. اما اگر به مرور زمان در فرد ایجاد شود می تواند علل زیر را داشته باشد:

افزایش سن که در تحت عنوان پیر گوشی شناخته می شود.

بیماری های عروقی

بیماری های خود ایمنی

عفونت ناشی از مننژیت، اوریون، سرخک و مخملک

آسیب و جراحت

قرار گرفتن در معرض صدای بلند مانند صدای انفجار و یا صدای دستگاه به مدت طولانی

بیماری منییر

رشد تومور سرطانی در گوش

تاثیر جانبی دارو ها

علائم کم شنوایی حسی-عصبی چیست؟

نشانه های ابتلا به کم شنوایی حسی عصبی عبارتند از:

نویز ها زیاد از حد بلند و یا خیلی آهسته شنیده می شوند.

فرد در دنبال کردن و درک گفتگو ها و مکالمات دچار مشکل می شود.

در محیط های شلوغ و پر سر و صدا تشخیص گفتار برای فرد دشوار می شود.

صدای زنان و کودکان به سختی شنیده می شود.

فرد دچار زنگ گوش یا وزوز گوش می شود.

گاهی فرد احساس عدم تعادل می کند.

درمان کم شنوایی حسی -عصبی

درمان دارویی و جراحی برای این نوع از کم شنوایی برای ترمیم سلول های عصبی گوش کارساز نیست. استفاده از سمعک و در برخی از موارد کاشت حلزون به افراد توصیه می شود.

انواع کم شنوایی : کم شنوایی انتقالی

وقتی گوش خارجی و گوش میانی در انتقال صدا دچار اختلال شوند با کم شنوایی انتقالی مواجه هستیم که می تواند دائمی یا موقت باشد.

علت کم شنوایی انتقالی چیست ؟

اگر گوش خارجی دچار مشکل شده باشدعلت می تواند یکی از موارد زیر باشد:

تنگی مجرای گوش

تجمع جرم گوش

رشد نا به جای استخوان

انسداد با جسم خارجی

و اگر گوش میانی دچار مشکل شده باشد:

عفونت گوش

ایجاد مایع در گوش میانی

انسداد لوله ی متصل از گوش میانی به بیننی و گلو

رشد غیر طبیعی تومور در گوش میانی

اصابت ضربه

علائم کم شنوایی انتقالی

در این نوع از کم شنوایی، به دلیل سالم بودن عصب شنوایی، فرد با وضوح صدا مشکل ندارد. اما، در مکان های شلوغ و با چند صدایی دچار سردرگمی می شود.

ممکن از در یک یا هر دو گوش احساس درد وجود داشته باشد.

مکالمات تلفنی فرد را آزاد می دهد.

مکن است بوی بدی از گوش استشمام شود.

فرد حس می کندد صدای خودش بلند تر است.

درمان کم شنوایی انتقالی

برای درمان این نوع از کم شنوایی ابتدا باید علت ایجاد آن تشخیص داده شود و متناسب با آن درمان تجویز گردد. برای مثال جرم گوش شستشو داده شود و یا برای درمان عفونت اقدام شود و …

ممکن است گاهی ترکیبی از انواع کم شنوایی فرد را درگیر کند و به درمان ترکیبی نیز نیاز دارد.

منبع: انواع کم شنوایی و علت ایجاد کم شنوایی

طرز تهیه زولبیا چیست ؟

طرز تهیه زولبیا
طرز تهیه زولبیا

طرز تهیه زولبیا

طرز تهیه زولبیا ، یکی از دستور العمل های محبوب ماه مبارک رمضان، به شرح زیر است. شاید دوست داشته باشید دست به کار شوید و برای خود زولبیا بپزید.

 

مواد اولیه برای خمیر :

250 گرم ( حدود 2 پیمانه ) نشاسته

35 گرم ( حدود ¼ پیمانه ) آرد سفید

250 گرم (حدود 1 پیمانه ) ماست ساده

2 قاشق غذا خوری گلاب

روغن مایع

یک پنجم قاشق چای خوری زعفران

1 قاشق غذاخوری کره

یک پنجم قاشق جوش شیرین

 

مواد لازم برای تهیه شربت :

400 گرم (حدود 2 پیمانه ) شکر

چهار سوم پیمانه آب

یک چهارم پیمانه گلاب

یک و نیم قاشق چای خوری آبلیمو

یک پنجم قاشق چای خوری هل

 

روش تهیه خمیر:

زعفران را در یک قاشق چای خوری آب جوش حل کرده و کنار بگذارید.

برای تهیه خمیر، ماست و نشاسته را به یک ظرف برای مخلوط کردن اضافه کنید. 5 دقیقه به آن ها استراحت بدهید. سپس آن ها را به خوبی با هم مخلوط کنید. ارد سفید، دو قاشق گلاب، کره ، جوش شیرین و زعفران حل شده را به آن اضافه کنید. با استفاده از همزن آن را به خوبی هم بزنید تا زمانی که خمیر نرم شود. به خمیر حاصل 30 دقیقه استراحت بدهید.

 

روش تهیه شربت :

در همین حین شربت را تهیه کنید. برای تهیه شربت، یک چهارم پیمانه گلاب و شکر را به آب در یک ماهیتابه کوچک اضافه کنید. آن را روی شعله متوسط-بالا حرارت دهید تا به جوش بیاید. اجازه دهید شربت حرارت ببیند تا زمانیکه شکر ها کاملا حل شوند و شربت غلیظ شود. دائما شربت را هم بزنید. البته از هم زدن بیش از اندازه بپرهیزید. آب لیمو و هل را به آن اضافه کنید. خوب هم بزنید و سپس آن را از روی شعله بردارید.

 

روش تهبه زولبیا :

خمیر را به داخل یک کیسه زیپ دار اضافه کنید و هوای اضافه آن را بگیرید. بالای آن را به خوبی و محکم ببندید. با یک قیچی، گوشه ای از کیسه را ببرید. این کیسه حکم قیف شیرینی پزی را دارد.

داخل یک ماهیتابه، روغن را با شعله متوسط تا زیاد حرارت دهید. سپس، حرارت را تا متوسط کاهش دهید. با دقت خمیر را از سوراخ حاصل شده روی کیسه به داخل روغن داغ اضافه کنید. به آرامی خمیر را حین یک حرکت دایره ای بچرخانید. مراقب باشید ممکن است روغن به سمت شما پرتاپ شود. تا زمانی که دو طرف خمیر به رنگ قهوه ای طلایی دربیاید آن را سرخ کنید. در صورت نیاز به ماهی تابه روغن اضافه کنید.

با دقت خمیر سرخ شده را خارج کرده و روغن اضافی را از روی آن بتکانید. اجازه دهید خمیر سرخ شده  به مدت 4 تا 5 دقیقه داخل شربت قرار گیرد.

سپس زولبیا را به یک ظرف دیگر انتقال داده و اجازه دهید خنک شود.

 

طرز تهیه زولبیا به همین سادگیست.

منبع: طرز تهیه زولبیا چیست ؟

سئو حرفه ای سایت

گرافیک آیتم های سئو


 سئو حرفه ای سایت چه ویژگی هایی دارد

سئو حرفه ای سایت کمک می کند یک وب سایت در کلمه کلیدی مورد نظر در صفحه ی اول جستجو قرار بگیرد. بر ای سئو حرفه ای سایتابتدا باید از تولید محتوای منحصر به فرد شروع کرد. محتوای سایت برای موتور های جستجو از اهمیت بالایی بر خوردار است. در این راستا برای این که محتوای تولید شده مورد توجه موتور های جستجو قرار بگیرد لازم است که عملیاتی صورت گیرد.

گام اول این است که کلمه کلیدی های منتخب در نوشتن محتوا مورد جستجوی کاربران فضای وب قرار بگیرند. برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب ابزار هایی وجود دارد که متخصصان سئو حرفه ای سایت از آن ها استفاده می کنند. در گام بعدی، پس از انتخاب کلمات کلیدی، باید این واژه ها را به نحو درست و حرفه ای درون متون محتوای سایت استفاده کرد.


معرفی شرکت ریراکو

بهره برداری از خدمات سئو سایت فرآیندی اثبات شده برای افزایش بازدید از یک سایت، جذب مشتری و افزایش سود دهی کسب و کار هاست. شرکت ریراکو با داشتن متخصصان حرفه ای در زمینه انواع سئو وب سایت آماده ی دریافت انواع سفارش سئو و ارائه هرگونه مشاوره سئو است.

شرکت ریراکو با ارائه خدمات سئو حرفه ای سایت در کنار شما خواهد بود تا با استفاده از این فرآیند رتبه بندی وب سایت خورد را در موتور جستجوی گوگل بالا ببرید.

مراحل انجام پروژه سئو در ریراکو

گام اول در انجام پروژه های سئو در ریراکو تولید محتوای مناسب است. تیم ریراکو در این زمینه با دقت زیادی کلمات کلیدی مهم را انتخاب کرده و محتوایی را متناسب با این کلمات کلیدی تولید می کند.

درگام بعدی متخصصان ریراکو با استفاده از نرم افزار های مختلف seo به بررسی رقبا می پردازند. سپس با تعیین رتبه ی فعلی وب سایت موجود در هر کلمه کلیدی برای بهبود آن اقدام می کنند.

بهینه سازی در ساختار سایت و لینک ها انجام می گیرد و نتایج حاصل از فرآیند سئو حرفه ای سایت در قالب بازدید از سایت و رتبه بندی در موتور جستجو مورد بررسی مستمر قرار می گیرد.

اشتباهات رایج در سئو

طبق نظر متخصصان حرفه ای، اشتباهاتی در زمینه سئو وجود دارد که برای کسب موفقیت باید از آن ها اجتناب شود. یکی از مهمترین اشتباهاتی که ممکن است رخ دهد این است که محتوای تکراری برای سئو به کار گرفته شود. مشکل موتور های جستجو این است که در صورت مواجهه با محتوای تکراری نمی توانند تصمیم بگیرند که کدام را باید به عنوان شاخص در نظر بگیرند. این مورد یکی از اشتباهات بسیار رایج در زمینه سئو است و متخصصان در این زمینه ابتدا به تولید محتوای مطلوب می پردازند.

امروزه مناسب بودن یک سایت برای باز شدن در گوشی های هوشمند برای موتور های جستجو بسیار حائز اهمیت است. نادیده گرفتن این مورد نیز یکی از اشتباهات فاحش در زمینه سئو است که می تواند منجر به شکست تمام برنامه ریزی ها شوند.

برای اجتناب از اشتباهات رایج در زمینه سئو حرفه ای سایت لازم است از متخصصین کاردان در حیطه ی سئو کمک گرفته شود. افراد غیر متخصص می توانند شما را در مسیر اشتباهی مدت های طولانی پیش ببرند.

انتخاب بهترین شرکت سئو به چه شکل است ؟

نکاتی وجود دارند که برای انتخاب بهترین شرکت سئو باید مد نظر قرار بگیرند. در واقع سئو یک سرمایه گذاری بلند مدت نیاز دارد و مهم است که از ابتدا راهبرد درستی برای یک سایت در دستور کار قرار بگیرد. پس انتخاب بهترین شرکت سئو بسیار مهم است و آینده ی وب سایتت یک شرکت به این امر مهم گره خورده است.

به پیشنهاد های واقع بینانه دقت کنید. پیشنهاد هایی که تحقق آن ها محال به نظر می رسد احتمالاً شدنی نیستند و تنها روشی برای ترغیب شما برای سپردن کار به افراد غیر حرفه ای خواهند بود. هیچ کس نمی تواند رتبه بندی یک سایت را به صورت 100% تضمین کند.

تجربه همیشه در حیطه ی سئو حرف اول را می زند. هر چه شرکت سئو دارای تجربه و قدمت بیشتری باشد، احتمال اینکه بتواند به بهترین شکل کار سئو حرفه ای سایت انجام دهد بیشتر است.

در زمینه ی سئو روش های مختلفی وجود دارد که ممکن است از نظر اخلاقی صحیح نباشند و به نوعی دور زدن موتور های جستجو به حساب بیایند. با توجه به اینکه چنین روش هایی از نظر اخلاقی درست نیست و البته نتایج ماندگار و پایداری نیز ندارد، کار خود را به شرکت هایی با چنین شیوه کاری نسپارید.

زمان رسیدن به صفحه اول گوگل قابل پیش بینی است؟

البته زمان دقیق رسیدن به صفحه اول گوگل قابل تعیین نیست. اما پیش بینی ها اینطور مشخص کرده اند که برای رسیدن به صفحه اول گوگل با استفاده از بهینه سازی موتور جستجو معمولاً بین 3 تا 6 ماه است. این زمان می تواند بسته به شرایط یک وب سایت و کارکرد رقبای آن بیشتر یا کمتر شود.

منبع:  سئو حرفه ای سایت


سئو و بهینه سازی سایت





سئو و بهینه سازی سایت


سئو و بهینه سازی سایت

سئو و بهینه سازی وب سایت عبارتی کلی دربردارنده ی همه نوع اقداماتی است که در جهت افزایش بازدید وب سایت انجام می گیرد. روش هایی که به منظور بهبود سئو وجود دارند، شامل دو دسته ی عمده هستند. دسته اول اقدامات سئو On-page هستند. این اقدامات در واقع عملیات پشت صحنه ی یک سایت محسوب می شوند. دسته ی دوم اقدامات سئو Off-page است که هر گونه عملیات ارتقایی در جهت افزایش بازدید سایت را شامل می شود.

سئو در نهایت باید قرار گرفتن یک سایت در صفحه اول موتور جستجو در قبال جستجوی عبارت های کلیدی را نتیجه دهد. سئو یا بهینه سازی وب سایت برای موتور جستجو سبب می شوند یک سایت به طور طبیعی در صفحه ی اول واقع شود و این جدا از آن دسته از سایت هایی است که در قبال پرداخت مبلغی به عنوان تبلیغ در صفحات اول جای می گیرند.

مزایای سئو کدامند؟
سئو به خاطر تاثیر بسیار آن به عنوان یکی از روش های بازاریابی شناخته می شود. با اینکه مزایای سئو بسیار گسترده است اما در این مطلب قصد داریم که به معرفی 10 مورد اصلی آن بپردازیم.

چشم انداز بازاریابی آنلاین در سال های گذشته همواره دچار تغییراتی شده است، اما با این حال سئو هیچ وقت از قلم نیفتاده و همواره به عنوان یکی از موثر ترین راهکارهای بازاریابی آنلاین مطرح بوده است. با اینکه سئو، منافع بسیاری برای صاحبین کسب و کارها دارد، در اینجا به بیان مهمترین موارد آن خواهیم پرداخت.


مراحل اجرای سئو

فاز اول خدمات سئو: تحقیق کلمات کلیدی
در این مرحله شرکت ارائه دهنده خدمات سئو به شما میگوید که کدام کلمات ارزش سرمایه گذاری دارند. این مرحله برای شما بسیار اهمیت دارد و تمام مراحل بعدی براساس این مرحله به پیش خواهد رفت. اگر به عنوان یک شرکت ارائه دهنده خدمات سئو فعالیت می کنید و مشتری از شما سئو برای کلمه خاصی را طلب می کند که با تحقیقات شما مغایر است. از ارائه خدمات سئو به او اجتناب کنید. عدم انتخاب کلمه کلیدی درست برای مشتریان حرفه ای بودن شما را زیر سوال میبرد.
فازدوم ایجاد محتوا در سایت یا سئو داخلی
برای رسیدن به رتبه های نخست گوگل باید محتوای شما کاربران را جذب کند. تا کنون هنگام عبور از جلو تلویزیون ناگهان جذب برنامه ای شده اید؟ سایت شما باید مطالبی این چنینی داشته باشد تا مخاطب را وادار به خواندن مطالب کند. استفاده از نقطه به خوانایی جملات کمک می کند. سعی کنید بیشتر از نقطه استفاده کنید و از ادبیات سنگین در جملات خود بپرهیزد. سئو داخلی میتواند بصورت دائمی و یا موقت انجام شود.

 سئو داخلی دائمی : قراردادی است که شما کلیه محتوا گذاری سایت خود را به شرکتی برای همیشه واگذار می کنید. این قرارداد ها اغلب هزینه های زیادی برای سایت ها دارند و تنها توسط شرکت های حرفه ای سفارش داده میشوند.

سئو داخلی موقت: این شیوه سئو، معمولا بصورت محتوا گذاری یک یا دو روزه و یا طبق یک توافق در روزهای مشخصی از ماه یا سال انجام میشود. به همه مالکان سایت پیشنهاد می کنم که محتواگذاری اولیه سایت خود را به شرکت طراح سایت بسپارند. مزایای اینکار سئو بودن مطالب سایت و امکان استفاده از روش سئو حرفه ای موجود درسایتان برای ادامه محتواگذاری توسط خود یا همکارانتان است.
فاز سوم معرفی سایت سئو و شبکه های اجتماعی
در این فاز شرکت ارائه دهنده خدمات سئو گروه ها و افراد علاقه مند به کالا و خدمات شما را یافته و در شبکه های مجازی برای آنها تبلیغات شما را ارسال می کند. این بخش از سئو مهمترین بخش و گرانقیمت ترین بخش آن است. با این بخش است که سایت شما در موتورهای جستجو و در میان مردم شناخته میشود.

در فاز سوم نیاز به همکاری تنگاتنگ شما با گروه سئو سایت وجود دارد، مثالا برای معرفی بهتر خود در مناسبت های خاص تخفیفات قرار دهید . به مشتریان خود در شبکه های مجازی زاد روزشان  را تبریک بگویید و غیره . اینکارها موجب میشود برندینگ سایت شما با سرعت بیشتری انجام شود. 

انواع سئو سایت های مختلف

سایت های مختلفی با سفارش سئو قابل طراحی هستند که هر کدام متناسب با کارکرد و محتوای مرتبط خود در قالب پارامتر های سئو قرار می گیرند. برای سفارش سئو نیاز است به شرکت های رجوع شود که تبحر کافی در راه اندازی سایت های مختلف داشته باشند. از جمله سایت هایی که برای سفارش سئو در ریراکو دسته بندی شده اند عبارتند از:

سئو سایت چند زبانه : سئو برای سایت های چند زبانه نیازمند تولید محتوا به همان زبان های مورد نظر است تا بتواند کاربرانی را از ملل مختلف جلب کند.

سئو سایت جوملایی : جوملا ابزاری است که در بسیاری از وب سایت های دنیای وب مورد استفاده قرار می گیرد و بهینه سازی سئو در آن نکات ویزه ی خود را دارد.

سئو سایت محتوایی : سایت های محتوا محور بهتر از هر سایت دیگری می توانند در جهت بهینه سازی موتور های جستجو پیشرفت داشته باشند.

سئو سایت فروشگاهی : امروزه هر فروشگاهی که قصد فعالیت در فضای وب را دارد می داند که نیازمند سئو است تا در صفحه ی اول موتور های جستجو قرار بگیرد.

سئو سایت شرکتی : سئو به خوبی می تواند موفقیت شرکت ها در فضای وب را از طریق افزایش بازدید از سایت تضمین کند.

سئو سایت گردشگری : سایت های گردشگری عمده مشتریان خود را از طریق فضای وب جذب می کنند. به همین دلیل سئو برای چنین سایت هایی ضرورت اجتناب ناپذیر است.

سئو سایت پزشکی : اگر به پزشکی به دید یک شغل نگاه کنیم مسلماً جذب مراجعه کنندگان بیشتر نقش مهمی در موفقیت و رونق آن دارد . این کار با سرمایه گذاری بر سئو ممکن خواهد شد.

سئو سایت استارتاپ ها : استارتاپ ها شرکت های نو پایی هستند که بیش از هر کسب و کار دیگری برای موفقیت نیاز دارند دیده شوند و لازم است با تداابیر سئو به صفحه های اول جستجو برسند.

سئو سایت وردپرس ، سئو سایت خبری ، سئو سایت شخصی نیز از دیگر موارد مهم سئو سایت هستنند. مهمترین تفاوت بین سئو سایت هایی که ذکر شد، تفاوت در تولید محتوا های مرتبط و البته غیر تکراری است.

منبع: سئو و بهینه سازی سایت





فواید دمنوش ریزمیوه های قرمز



دمنوش ریزمیوه های قرمز

ترکیبی از ریزمیوه های قرمز مانند توت فرنگی، تمشک، کرن بری، زرشک و همچنین چای ترش است.دمنوش ریزمیوه های قرمز کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و افزایش دفع آن ها از بدن می شود.

فواید دمنوش ریزمیوه های قرمز

۱-ترکیبی از ریزمیوه های قرمز مانند توت فرنگی، تمشک،  کرن بری ، زرشک و همچنین چای ترش است.
۲-توت فرنگی، کرن بری و زرشک با پایین آوردن کلسترول و فشار خون و گشادکنندگی عروق، خطر ابتلا به حمله قلبی را کاهش می دهد.
۳-مصرف توت فرنگی، زرشک و تمشک با مکانیسم چربی سوزی بیشتر و مبارزه با ذخیره سازی چربی و چای ترش با مکانیسم کاهش جذب غذا و کاهش اشتها سبب کاهش وزن می شوند.
۴-دمنوش ریزمیوه های قرمز برای هر دو نوع چاقی ناشی از رژیم غذایی و چاقی ژنتیکی به کاهش وزن کمک می کند.
۵-مصرف چای ترش، تمشک و زرشک باعث گشاد شدن رگ ها و کاهش ضربان قلب و در نتیجه کاهش فشارخون می شود.
۶-عصاره چای ترش موجود در این دمنوش از تنش اکسیداتیو در سلول های بافت کبد جلوگیری کرده و عصاره زرشک درکاهش آنزیم های کبدی در کبد چرب تاثیرگذار است که در نتیجه این دمنوش به بهبود عملکرد کبد کمک می کند.
۷-عصاره زرشک و چای ترش باعث کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و افزایش دفع آن ها از بدن می شود.

کاربرد دمنوش ریزمیوه های قرمز

۱-معده و گوارش
۲-کبد
۳-تنظیم قند خون
۴-تنظیم فشارخون
۵-تنظیم کلسترول
۶-کاهش وزن
۷-پوست
۸-کم خونی
۹-قلب و عروق
۱۰-آلرژی

منبع: فواید دمنوش ریزمیوه های قرمز