خطرات در خانه پنهان شده اند

خطرات در خانه


خطرات در خانه

خطرات در خانه که به  عنوان امن ترین نقطه ی جهان است، پنهان شده اند. ممکن است خطرات شامل مواد سمی باشند و سلامت اعضای خانواده را تهدید کنند. شما بدون آگاهی ممکن است در حال خوردن مواد خطرناک، لمس کردن یا تنفس کردن آن ها باشید. این خطرات در خانه بیشتر متوجه نوزادان و کودکان خردسال است. با آگاهی به مقابله با این خطرات بروید.

 

کپک ها

کپک ها در نقاط تاریک و مرطوب رشد می کنند. حتی اگر به  چشم مشهود نباشند در صورت وجود رطوبت می توانید از رشد کپک ها روی سطوح مطمئن باشید. کپک ها زمانی می توانند خطرناک تر باشند ک در کولر های آبی رشد کنند. اگر پوشال های کولر آبی به موقع تعویض نشود با رشد کپک روی آن ها، شاهد ورودشان به هوای منزل خواهیم بود. افراد خانواده با تنفس این هوای آلوده دچار بیماری های تنفسی نظیر بیماری آسم می شوند. ای مسأله برای گروه های حساس می تواند خطرناک تر هم باشد.

 

سرب

سرب یکی از فلزات سنگین است که با ورود به بدن می تواند روی سیستم اعصاب تأثیر بگذارد و منجر به ناباروری، سقط جنین، افزایش فشار خون، ظعف عضلانی و اختلال رشد در کودکان گردد. برخی از رنگ های ساختمانی و برخی از لوازم آرایش حاوی سرب اند. رنگ های حاوی سرب می توانند حتی در اسباب بازی های کودکان نیز باشند. به همین دلیل دقت کنید محصولات مورد استفاده را از ببرند های استاندارد انتخاب کنید.

 

مواد شوینده خانگی

مواد شوینده نظیر صابون ها، وایتکس و دیگر شوینده ها می تواند حاوی مواد بسیار سمی باشد. زمانی که بخارات این مواد به طور متناوب مورد استنشاق قرار گیرد به بافت ریه آسیب وارد کرده و یا مواد سمی آن از طریق ریه ها وارد خون می شود. مسمومیت با مواد شوینده می تواند نجر به ایجاد سردرد و سرگیجه، تشنج، کما و آسیب به اندام های مهم داخل بدن شود. تماس پوستی با برخی از این مواد سوختگی ایجاد می کند. خانم های باردار باید به جد از این مواد اجتناب کنند.

 

خوشبو کننده ها

خوشبو کننده های هوا حاوی مواد آلی فراری هستند که با اوزون واکنش داده و سبب تولید فرمالدهید می شود. کمترین ضرر فرمالدهید در هوای اطراف ایجاد زخم های دهانی، درد معده، برونشیت، نقص های مادرزادی و سرطان است. به همین دلیل بهتر است از خوشبو کننده های طبیعی مثل گلاب و اسانس های طبیعی استفاده کنید.

 

شیشه شیر نوزاد

پلاستیک سر شیشه شیر نوزاد می تواند یکی از خطرناک ترین محصولات در خانه ی شما باشد. زمانی که شیشه شیر نوزاد به تناوب شسته می شود و یا در معرض حرارت قرار می گیرد، پلاستیک سر آن دچار تخریب می شود و مواد سمیی را به شیر نوزاد وارد می کند. این مواد سمی ممکن است سبب بروز سرطان و بسیاری بیماری های دیگر شوند.

مراقب این خطرات در خانه های خود باشید.

منبع: خطرات در خانه پنهان شده اند