درباره دکور حمام بیشتر بدانید

20 ایده خلاقانه برای بزرگ جلوه دادن فضای حمام و دستشویی

شاید در گذشته نسبت به امروز، تزیین و زیبایی فضای حمام، اهمیت چندانی نداشت، اما امروزه حمام، فضایی در خانه است که ما را یاد تمیزی و آرامش می اندازد، بنابراین اگر حمامی دارید که بسیار کوچک و کم نور و پر از کمدهای فشرده و راهروی باریک است که حس کلافگی به شما می دهد، می توانید با کمی خلاقیت و نوآوری حمام تان را به فضای نورانی، و زیبا تبدیل کنید، دکور حمام کوچک  با ایده های ناب و کم هزینه، شدنی است. اگر عبور و مرور در  فضای حمام تان، کار دشواری است، با  چیدمان خلاقانه آن، می توانید این مشکل را برطرف کنید، از طرفی آگاهی به فضاهای اضافی، کمک می کند تا شما بتوانید آن را با ایده های ساده و خلاقانه پر کنید. از عناصر رنگی در فضای حمام غافل نشوید که روح نواز است و آن را بزرگتر جلوه می دهد.

 

1.   مزرهای اشیا را مشخص کنید

اشیا و بخش ها را در حمام مرزبندی کنید، دکور حمام کوچک با این ترفند زیباتر و بزرگ تر جلوه می کند. به این صورت می توانید، توالت فرنگی را از دستشویی با کاشی یا پوشش شیک چوبی جدا  کنید، این تفاوت متریال ، بزرگتر به نظر می رسد

 

2.   سینک مستطیلی و باریک

سینک مستطیلی و باریک
سینک مستطیلی و باریک

اگر می خواهید حمام و دستشویی را خلاقانه دکور کنید باید تفکر چهارچوبی را کنار بگذارید زیرا اجازه نمی دهد، ایده های ناب به ذهنتان خطور کند. بدون نگرانی، سینک مستطیلی و باریک را انتخاب کنید تا فضای زیادی را در طول اشغال کند.

 

3.   حمام های بیضی شکل، فضای توهمی ایجاد می کنند

اگر فضای کافی برای دوش گرفتن ندارید، یک وان بیضی شکل مشکل شما را حل می کند، شاید فکر کنید وان های بیضی شکل در فضای کوچک معنایی ندارد اما دکور حمام کوچک با حمام بیضی شکل گوشه ها را برش می دهد و فضا را بزرگتر جلوه می دهد.

 

  1. قفسه های دیواری بسازید

قفسه های دیواری فضای کمتری را اشغال می کنند و بهترین گزینه برای قرار دادن وسایل حمام و دستشویی، مثل سشوار، حوله، مسواک، خمیر دندان، صابون و … است، بهتر است قفسه های دیواری درب داشته باشند تا وسایل حمام و دستشویی در معرض دید نباشند، زیرا زیبایی دکوراسیون را خراب می کنند. قفسه ها را با درهای کشویی انتخاب کنید، زیرا نسبت به درهای معمولی، فضای کمتری را به خود اختصاص می دهند.استفاده از کابینت های بلند و عمودی،مناسب فضاهای بسیار کوچک است، زیرا به راحتی در پشت در، یک گوشه و هر فضای پنهانی جای می گیرند.

 

5.   آینه های بزرگ، حمام را دوبرابر جلوه می کند

آینه های بزرگ، بهترین دکور حمام کوچک هستند زیرا نه تنها فضا را بزرگ تر نمایان می کنند، بلکه نور بیشتری را در حمام انعکاس می دهند، شاید دوست داشته باشید یک آینه قدی بلند آویزان کنید یا آینه های کوچک کنار هم، فرقی نمی کند به سلیقه شما بستگی دارد، اما حتما این کار را انجام دهید. آینه های بیضی شکل به سمت بالا کشیده می شوند، و سقف را بلندتر جلوه می دهند. طراحان دکوراسیون از این ترفند ساده برای بزرگتر شدن فضای حمام استفاده می کنند.

 

  1. نور طبیعی را داخل حمامتان دعوت کنید

نور بیشتر برای دکور حمام کوچک بسیار مهم است، اگر حمام شما پنجره بزرگی دارد، کار شما ساده تر می شود، اجازه دهید نور طبیعی به حمام شما بتابد، اگر پنجره حمام پس از باران، گلی شده باشد، حتما با آب و مایع تمیزکننده بشویید تا نور بیشتری به درون وارد شود، اما در صورتی که حمام شما پنجره ندارد، با چراغ های زیبا، آن را تزیین کنید تا جبران نور طبیعی شود.

 

  1. رنگ آبی دیوارها،یادآور پاکیزگی و آرامش

تلفیق طرح و رنگ آبی دیوار، آرامشی به فضای حمام می بخشد و پاکیزگی را به شما یادآوری می کند. با این ایده، فضای حمام بزرگ تر به نظر می رسد. وسایلی از جنس مس و متالیک چیدمان دلنشینی را در فضای حمام ایجاد می کنند.

 

  1. تزیین حمام با وسایل ساده و شیک

تاثیر دکوراسیون در روحیه انسان ثابت شده است، و تزیین حمام با وسایل زیبا، محیط گرم و جذابی را به وجود می آورد. حوله با رنگ و طرح شیک، انداختن حصیر ساده، و قرار دادن گلدان بلند با گل های مصنوعی زیبا در کنار وان بیضی شکل و نصب چند تابلوی ساده، فضای حمام را بزرگتر می کند،اگر فضای کنار وان اجازه می دهد، قرار دادن چند شمع عطری و رنگی، آرامش بیشتری به حمام می بخشد.، وسایل اضافی را از حمام جمع کنید یا در جای خود قرار دهید تا لوازم تزیینی به تنهایی بدرخشند.

 

  1. گوشه خالی وان را پر کنید

برخی وان ها کوچکتر از فضای عرض حمام هستند، و فضایی اضافی در انتهای وان وجود دارد. بسته به اینکه طول و عرض فضای اضافی چقدر است، آن را تزیین کنید، می توانید یک گلدان بلند زیبا یا کشوی کوچکی کنار آن قرار دهید. سینک دستشویی گوشه ای، بهترین گزینه برای حمام های کوچک است، شکل بیضی آن، فضا را بیشتر نمایان می کند.

 

10.درخشش و بزرگی حمام با رنگ های روشن

رنگ ها در معماری داخلی و دکوراسیون بسیار اثر گذار هستند. رنگ های تیره، فضای حمام را تنگ و بسته نشان می دهند، برعکس رنگ های روشن هم فضا را بزرگ تر جلوه می کنند ، روشنایی و حس آرامش را به فضا می بخشند.

 

11.درهای شیشه ای، حمام شما را بزرگتر جلوه می دهند

درهای شیشه ای، حمام شما را بزرگتر جلوه می دهند
درهای شیشه ای، حمام شما را بزرگتر جلوه می دهند

درهای شیشه ای کابین دوش، فضای حمام را بزرگتر نشان می دهد، و نسبت به پرده های حمام ارجحیت دارند، پرده ها، انسداد بینایی ایجاد می کنند و فضا را تنگ جلوه می دهند، در حالیکه درهای شیشه ای این انسداد را ندارند و دلیل دیگر اینکه درهای شیشه ای، ضد آب هستند.

 

  1. بهینه کردن فضای حمام با استفاده از درب های ورودی کشویی

درب ورودی برخی حمام های کوچک، از درون باز می شود، بنابراین فضا کوچک به نظر می رسد. اگر می توانید از درب های کشویی استفاده کنید، زیرا محیط را به طور فزاینده ای بهینه می کند و حداکثر فضای حمام متعلق به شماست.فقط درها را به کشویی تغییر می دهید، اگر حوله حمام را پشت در آویزان می کردید، باید جای آن را تغییر دهید.برخی از حمام ها، فضای کافی برای حمام ندارند، بنابراین دوش گوشه ای، بهترین گزینه است، زیرا فضای کمی را اشغال می کند.

 

  1. هم رنگ بودن کاشی و دیوار، از شکست فضا جلوگیری می کند

کاربرد کاشی در دکوراسیون بسیار مهم است، وقتی رنگ کاشی با دیوار متضاد باشند، دو منطقه مجزا از یکدیگر به نظر می رسد،در حالیکه یکرنگ بودن آن ها، یک فضای بزرگ می سازد، همچنین اجازه دهید کاشی کف تا سقف یکسان پوشانده شود، زیرا کاشی های یکدست، حمام را بزرگتر نشان می دهند.

 

  1. نردبان حوله چوبی و شیک اضافه کنید

نردبال حوله،فضای حمام را از نظر ظاهری بسیار زیباتر جلوه می دهد و از طرفی این امکان را می دهد، که بیش از یک حوله آویزان کنید و در عین حال فضای کمی را اشغال می کند.

 

  1. با گیاهان زیبا، فضای حمام را تلطیف کنید

با گیاهان زیبا، فضای حمام را تلطیف کنید
با گیاهان زیبا، فضای حمام را تلطیف کنید

اگر حمام شما پنجره دارد، گیاهان از نور استفاده می کنند،گیاهای فانتزی و کوچک،حس خوبی به حمام شما می بخشند، به خصوص کاکتوس که هوای حمام را پاکسازی می کند. با ریلکس کردن در وان بیضی شکل و دکور شیک حمام در کنار گیاهان زیبا، آرامش را به خودتان هدیه بدهید. پیشنهاد می کنم برای جلوگیری از ریختن خاک گیاهان از گیاهان شیشه ای در حمام استفاده کنید.

 

  1. با نصب تابلوهای پرسپکتیو،به فضا عمیق بدهید

تابلوهای پرسپکتیو، فضا را بزرگتر جلوه می دهند، انعکاس تصویر تابلوی پرسپکتیو در آینه، گویای این موضوع است، تابلوهای پرسپکتیو را مقابل آینه نصب کنید.

 

  1. نورگیر نصب کنید

یکی از ایده هایی که حمام شما را نورانی می کند، نصب نورگیر است، نورگیر به شدت فضای دلگیر کوچک حمام شما را از بی روحی نجات می دهد، زیرا تمام سایه ها را از فضا دور می کند، نور به شما حس دلبازی و آرامش می دهد. از طرفی نورگیرها، نور و سایه را به بازی دعوت می کنند و نقش های متغیر آن ها، جلوه های متفاوتی به دیوار می بخشد. چراغ های کنار آینه دستشویی نیز ایده خوبی است تا فضا، بزرگتر به نظر برسد.

 

  1. کفپوش چوبی به حجم فضا می افزاید

کفپوش چوبی، شیکی خاصی به فضای حمام می بخشد در عین حال به گستردگی فضای حمام کمک می کند،این کفش پوش ها درعین ضد آب بودن، فضا را عریض تر نشان می دهند. اگر از کفپوش های چوبی استفاده می کنید، می توانید ست زیبای چوبی برای آن انتخاب کنید.

 

  1. همسان سازی طرح های کاشی کف و سقف

یکی از روش های هوشمندانه بزرگ جلوه دادن فضای حمام، همسان سازی طرح کاشی های کف و دیوار است ثبات طرح ها، نگاه را به کل فضا معطوف می کند، اما تنوع طرح های کاشی به شدت، فضای حمام را تنگ و بسته نشان می دهد، استفاده از پنل های دیواری نیز خالی از لطف نیست.

 

  1. پوشش برنج لوازم حمام، فضا را بزرگ می کند

تناژ گرم برنج به بزرگی فضا کمک می کند، اگر دقت کرده باشید، شیک ترین تزیین حمام را شما در دوش، شیرآلات و چراغ های برنجی مشاهده می کنید، هم جلوه متفاوتی به فضای حمام می بخشد هم آن را بزرگ تر نشان می دهد.

منبع: https://www.idehshot.com/%d8%a7%db%8c%d8%af%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ae%d9%84%d8%a7%d9%82%d8%a7%d9%86%d9%87-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%af%da%a9%d9%88%d8%b1-%d8%ad%d9%85%d8%a7%d9%85-%da%a9%d9%88%da%86%da%a9/

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.