ایمنی ورزش در سه ماهه سوم بارداری به چه صورت است ؟

آیا ورزش شدید در سه ماهه سوم بارداری بی خطر است؟

آیا از ایمنی ورزش در سه ماهه سوم بارداری، آگاه هستید؟ مادران باردار دائم اطلاعاتی در مورد خطرات احتمالی برای جنین دریافت می کنند. طبیعی است که این امر منجر به افزایش اضطراب مادر می شود. برخی از خانم ها اعتقاد دارند که باید ازهرگونه ریسکی در دوران بارداری، هر چقدر کوچک باشد، اجتناب کرد. ورزش ممکن است یکی از این خطرات در نظر گرفته شود.

فعالیت ورزشی متوسط در دوران بارداری

ایمن بودن فعالیت ورزشی متوسط در دوران بارداری به خوبی تثبیت شده است. پیاده روی و شنا از جمله فعالیت های ورزشی هستند که می توانند متوسط در نظر گرفته شوند. مادران بارداری که حداقل 150 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط در هفته انجام دهند، سالم تر، شاد تر و قوی تر هستند و عوارض کمتری مانند دیابت بارداری و پره اکلامپسی را تجربه می کنند.

ورزش شدید

ورزش در سه ماهه سوم بارداری، می تواند شامل فعالیت هایی از قبیل آهسته دویدن یا تمرین با دوچرخه ثابت باشد. برای خانم های باردار، پرداختن به ورزش شدید ممکن است کمی سخت تر باشد به دلیل برخی تغییرات طبیعی قلب و خون که در دوران بارداری اتفاق می افتد. و ایمنی انجام ورزش های شدید در دوران بارداری بحث برانگیزتر بوده است. به عنوان مثال، تحقیقات گذشته حاکی از آن است که در هنگام ورزش شدید، جریان خون به سمت عضلات هدایت می شود و می تواند اکسیژن و مواد مغذی را از کودک در حال رشد باز دارد.

ریسک ورزش در ماه سوم بارداری

مادران باردار باید نسبت به ورزش در سه ماهه سوم بارداری مانند دویدن، پریدن، بلند کردن وزنه های سنگین و فعالیت های پرتحرک، احتیاط کنند. یافته های حاصل از تحقیقات نشان می دهد که این نوع فعالیت های پرخطر به احتمال زیاد کودک را تحت تأثیر قرار نمی دهد، اما ممکن است عضلات کف لگن مادر را تضعیف کنند که ممکن است به بی اختیاری منجر شود. اگر مادران باردار می خواهند این فعالیت ها را ادامه دهند، توصیه می کنیم که با یک متخصص ورزش و پزشک خود مشورت کنند.

آیا زنان باید در دوران بارداری ورزش کنند

ورزش در دوران بارداری مهم است؛ اما لازم نیست شدید باشد. ورزش یک استراتژی کارآمد برای بهبود سلامت جسمی و روحی مادر است. مزایایی برای قلب، ریه ها و ماهیچه ها دارد. هدف اصلی فعالیت بدنی در بارداری، دستیابی به مزایای تقویت سلامتی به شکلی ایمن، لذت بخش و پایدار است. یوگا یا پیلاتس خاص بارداری ممکن است روشی ملایم تر برای بهبود قدرت عضلانی، سلامت قلب و سلامت روان باشد. این فعالیت ها ممکن است به شما کمک کند بدن خود را برای چالش آینده زایمان و بهبودی بعد از آن آماده کنید. اگر قادر به انجام ورزش های سبک مانند پیاده روی منظم هستید، بهره ببرید؛ زیرا تحرک داشتن برای برخی بانوان در بارداری مشکل است؛ چه رسد به اینکه بخواهند به ورزش در سه ماهه سوم بارداری فکر کنند.

منبع :https://bit.ly/3jcb75s

چه بازی های فکری اندروید که برای تمرین مغز طراحی شده اند؟

4 بازی اندروید که شما را باهوش تر می کند

بازی کردن از طریق گوشی تلفن همراه سرگرم کننده است و بازی های فکری اندروید که در بین خردسالان و بزرگسالان طرفدارانی دارد، علاوه بر سرگرمی، ذهن را هم پرورش می دهد. برخی تصور می کنند تلفن های هوشمند  و نیاز مداوم ما به آنها، یکی از جنبه های منفی جامعه امروز است؛ اما بازیهای هوشی اندروید، یکی از نقاط مثبت گوشی های همراه  است که می توانند به ما در هوشمند تر شدن کمک کنند. این بازی های فکری در واقع نوعی تمرین برای مغز هستند تا عملکرد آن را بهبود ببخشند و توانمندی های ذهنی ما را افزایش دهند. زیرا همانطور که ورزش برای حفظ سلامتی بدن ضروری است، انجام تمریناتی برای حفظ و تقویت مغز و ذهن نیز ضروری است.

در ادامه با بازی های فکری اندروید که برای تمرین مغز طراحی شده اند، آشنا شوید:

بازی Elevate

این بازی که یک تجربه جذاب است، به طور خاص برای کمک به تقویت ذهن وهوش طراحی شده است. یعنی برای بهبود توجه، تقویت مهارت صحبت کردن، بهبود مهارت های ریاضی و تیزی حافظه ساخته شده است شده است. این برنامه به اندازه کافی هوشمند است تا برنامه آموزشی هر فرد را شخصی سازی کند، و بیش از 40 بازی برای تقویت مهارت های شناختی دارد.

Brainwell

Brainwell بازی دیگری است که طراحی شده است تا به بازیکنان کمک کند مغز خود تمرین دهند و تقویت کنند، تا در زندگی روزمره هوشمندانه تر عمل کنند. این بازی، مهارت های حل مسأله کابر را در معرض آزمایش قرار داده و با تمرینات شناختی، مهارت توجه به جزئیات را در بازی های سرگرم کننده، بهبود می بخشد. این برنامه برای کودکان و بزرگسالان طراحی شده است.

PowerVocab

اگر عاشق بازی های کلمه ای هستید و به دنبال گسترش واژگان خود هستید، این بازی برای شما مناسب است. PowerVocab یکی از بازی های فکری اندروید رایگان است که برای کسانی که عاشق بازی کلمات هستند، ساخته شده است. این برنامه به کاربر کمک می کند تا واژگان خود را به روشی سرگرم کننده گسترش دهد و یک ابزار عالی برای دانش آموزان برای برخی امتحان ها یا برای هر کسی است که می خواهد واژگان خود را وسیع نگه دارد.

Eidetic

این بازی فکری، راهی عالی برای تمرین مغز، یک معمای جالب برای کشف کردن، سرگرم کننده و چالش برانگیز است. سطح دشواری این چالش ها بین سطح مهارت متوسط و دشوار است. یکی از بهترین قسمت های این بازی این است که رایگان است و خریدهای داخل برنامه را شامل نمی شود که به راحتی امکان تمرین مغز و تفریح در هنگام انجام آن را فراهم می سازد. این بازی که از تکنیکی مانند فلش کارت جهت تقویت حافظه استفاده می کند، کمک می کند تا کاربر نام، اعداد و ارقام و… را به راحتی به خاطر بسپارد.

با استفاده از بازی های فکری اندروید، هم تنبلی مغز جلوگیری و هم تفریح کنید.

منبع:https://bit.ly/3jSg8RX

چه کسانی کبد چرب می گیرند ؟

Visual Representation for Healthy and Fatty Liver Difference

چه کسانی کبد چرب می گیرند؟

کسانی که دیابت و بیماری قند نوع یک یا دو دارند اما بدنشان انسولین را پس می زند حتی اگر انسولین تزیریقی باشد اینها دچار کبد چرب می شوند چرا انسولین کریستال بزنند چه انسولین شیری رنگ.

کسانی که داروهای شیمیایی خاص مصرف می کنند که اثر سوء بر روی کبد دارد. مخصوصاً آنتی بیوتیک ها چرک خشک کن ها بدون تجویز متخصص، بدون آنکه عفونت یا چرک داخلی ثابت بشود از پیش خودشان می خورند و متأسفانه در کشور ما زیاد است.

چاقی، اضافه وزن، در چربی ها وقتی تری گلیسرید خون بالا برود کبد را چرب می کند.

کسانی که مصرف چربی زیاد دارند سرخ کردنی، تف دادنی، بو دادنی چند بیماری می آورد حتی سوزش چشم و خارش چشم و یکی هم ایجاد کبد چرب است.

کسانی که تخم مرغ نیمرو و یا آب پز زیاد می خورند چند بیماری می آورد که یک از آنها کبد چرب است.

کسانی که خود درمانی های غلط دارند از پیش از خودشان کاهش وزنشان را سریع انجام می دهند. مثلاً در هفته بیش از دو کیلو وزنشان را کاهش می دهند. این کار هم عوارض سوء دارد علاوه بر سکته، کبد را هم چرب می کند.

کسانی که آب آلوده، شیر آلوده یا جگر سیاه مانده گوسفند یا گاو مصرف می کنند به کبد چرب مبتلا می شوند، زیرا هر تکه از جگر سیاه به مقدار نیم کیلو پی و دنبه کلسترول بد دارد. درست است که اینها حلال گوشت هستند و خوردنش اشکال ندارد اما زندگی شهری و کم تحرکی با آن سازگار نیست. اگر چنین شخصی یکی دو تا سیخ جگر بخورد معلوم است که کبدش چرب می شود. کلسترول بد خون بالا می رود.

برای پیشگیری و درمان کبد چرب این غذاهای را نخورید

چای ، سرخ کردنی ، غذاهای چرب و پر حجم ، سیر داغ ، پیاز داغ ، آب همراه غذا ، دوغ همراه غذا ، تخم مرغ ، تنقلات شور ، دارو ، پفک ، یخمک ، روغن سرخ کردنی ، شیرینی ، غذای فریز شده ، نمک زیاد ، ترشیجات ، رب ، سس و...


برای پیشگیری و تسریع درمان کبد چرب این خوراکی ها را بخورید

غذاهای مفید برای کبد :آب ، میوه جات ، لیمو ترش ، روزی 4-5 واحد سبزیجات ، ترشیجات طبیعی ( مثل زرشک یا شاتوت که بهترین دارو است .) انواع مرکبات ، غلات سبوس دار . نخود، سیب، به، انگور، کرفس، دارچین، بالنگ، زعفران، ماش، شقاقل، زیتون، زنجبیل، زردچوبه، انجیر، کاهو، اسفناج، هویج، زرشک و کدو.

درمان کبد چرب با توصیه های طب سنتی و تغذیه

1- اولین توصیه اصلاح تغذیه و شیوه زندگی است.کاهش مصرف گوشت چربی و مواد قندی و مصرف بیشتر میوه و سبزیجات توصیه کلی بسیار مفید است.


2- جایگزینی گوشت با سویا جایگزینی شام با سالادی شامل هویج، کلم، کاهو، ترب، تربچه، سرکه، سیب، آبغوره، پرهیز از آب خوردن بین غذا، استفاده بیشتر از سیر، پیاز، سبزیجات تازه، لیموترش و سیب در رژیم غذایی روزانه بسیار مفید است.


3-هر روز خوردن یک مشت برگ زرد آلو


4- خوردن 7 برگ کاسنی یا یک استکان عرقکاسنی


6- یکی دیگر از شیوه های درمان کبد چرب و کاهش جذب چربی در بدن مصرف زنجبیل در برنامه غذایی هفتگی است. افرادی که در طول هفته 2 تا 3 بار زنجبیل استفاده می کنند، می توانند از خواص درمانی آن در افزایش میزان متابولیسم و سوخت و ساز بدن و کاهش جذب چربی ها بهره مند شوند. برای این منظور می توانید یک تکه زنجبیل را درون یک کاسه ماست رنده کرده و آن را بعد از صرف وعده های غذایی میل کنید.

گونه های خرچگ منزوی به چند گروه تقسیم می شوند؟

خرچنگ منزوی، از رده ی سخت پوستان است که خانه ی خود را به همراه خود حمل می کند. آنها، صدف هایی را بر روی پشت خود حمل می کنند، تا در آن زندگی کنند.

خرچنگ منزوی با حیوانات دیگر در رده سخت پوستان، تفاوت دارد؛ زیرا بخشی از بدن آن، فاقد پوسته سخت است. شکم آنها نرم و محافظت نشده است و این باعث می شود آنها در مقابل شکارچیان آسیب پذیر باشند. خوشبختانه، این موجودات می توانند شکم نرم خود را درون پوسته موجودات دیگر پنهان کنند. انتهای شکم آنها به گونه ای است که می تواند بپیچد و درون پوسته حلزون جا بگیرد.

گونه های خرچنگ منزوی

خرچنگ های منزوی، موجودات جالب و سرسختی هستند که در شکل ها و اندازه های متنوعی یافت می شوند. خرچنگ منزوی را می توان به دو گروه مجزا تقسیم کرد: زمینی و دریایی. برخی از گونه های خرچنگ منزوی، زندگی زمینی را تجربه می کنند؛ به این معنی که آنها کاملاً در خشکی زندگی می کنند. گروه دیگر، زندگی دریایی را تجربه می کنند؛ به این معنی که آنها در آب شور زندگی می کنند. البته، یک گونه واحد از این خرچنگ ها وجود دارد که در آب شیرین زندگی می کنند.

زیستگاه خرچنگ منزوی

گونه ی زمینی خرچنگ های منزوی، در مناطق گرمسیری زندگی می کنند. آنها برای مرطوب نگه داشتن آبشش ها، نیاز به دسترسی مکرر به آب شیرین یا شور دارند. بدون دسترسی به آب، آنها قادر به تولید مثل و حتی زنده ماندن در دوره های طولانی نیستند. خرچنگ های دریایی، عمر خود را در دریا می گذرانند. آنها معمولاً در هر نقطه، از آب های کم عمق گرفته تا اعماق اقیانوس، یافت می شوند.

غذای خرچنگ منزوی

گونه های زمینی خرچنگ منزوی، همه چیز خوار هستند. آنها معمولاً هویج، میوه، سبزیجات و اصولا هر چیزی که بتوانند در پنجه خود بگیرند، می خورند. خرچنگ های منزوی دریایی نیز همه چیز خوار هستند. بسته به نوع آنها، بعضی از آنها، ازجلبک یا لاشه سایر آبزیان تغذیه می کنند.

رفتار خرچنگ منزوی

خرچنگ های منزوی، موجودات اجتماعی هستند و زندگی در نزدیکی سایر خرچنگ ها را ترجیح می دهند. آنها شاخک های خود را به حرکت درمی آورند و پاهای خود را تکان می دهند تا با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. این خرچنگها اغلب در گروه هایی جمع می شوند.

خرچنگ منزوی و انسان ها

حیات وحش حیوانات، گاها توسط انسان ها آسیب می پذیرد. تخریب و آلودگی زیستگاه های طبیعی، همچنین جمع آوری صدف ها، آنها را در معرض خطر قرار می دهد. پلاستیک های رها شده، می تواند آنها را هنگام جستجو برای صدف، به خطا انداخته و در مقابل شکارچیان آسیب پذیر کند. بنابراین، انسان ها ممکن است بطور غیرمستقیم روی بقای گونه های خرچنگ منزوی تأثیر بگذارند.

منبع: گونه های خرچگ منزوی به چند گروه تقسیم می شوند؟

منابع ویتامین چه چیزهایی هستند ؟

با خوردن این ویتامین ها زیبا شوید

مصرف مکمل های مغذی که حاوی ویتامین های زیبا کننده است، برای هر زن ضرورت دارد و یک روش خوب برای سالم ماندن است. با مدیریت یک خانه، تربیت و رسیدگی به امور فرزندان، کار و مشغله های خانوادگی و تعهدات حرفه ای، زن را فرسوده می کند و می تواند عوارضی برای سلامتی به همراه داشته باشد. علاوه بر این، تغییرات هورمونی را که برای هر زن رخ می دهد، اضافه کنید: از بلوغ، بارداری و در نهایت یائسگی؛ همه اینها او را در معرض کمبود ویتامین قرار می دهد. مکمل های ویتامین را وارد رژیم غذایی خود کنید. مصرف مکمل ها، راهی سریع و آسان است برای اینکه تمام ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای سالم ماندن و جلوگیری از بیماری ها را دریافت کنید.

منابع ویتامین

برای کمک به شما، برخی از مواد مغذی مهم را که شامل ویتامین های زیبا کننده است، برمی شماریم:  بتا کاروتن که در میوه های زرد رنگ مانند هویج، کدو تنبل و هلو موجود است، در بدن به ویتامین A تبدیل می شود. ویتامین A برای ساخت و تقویت استخوان ها و بافت های نرم و غشاهای مخاطی بسیار حیاتی است. سایر ترکیبات کاروتنوئیدی مانند آلفاکاروتن، گاما کاروتن و لیکوپن، دارای خاصیت آنتی اکسیدانی هستند که با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند، علائم پیری را به تاخیر می اندازند و شما را به مدت طولانی جوان نگه می دارد. کلسیم یکی از عناصر اصلی استخواها و دنداهای سالم است. آنچه کمتر شناخته شده است نقش کلسیم در پیشگیری از چندین بیماری مانند سرطان سینه، فشار خون بالا و پوکی استخوان است.

سایر ویتامین های زیبا کننده:

ویتامین C

ویتامین C  که اسید اسکوربیک نیز نامیده می شود، به بهبود زخم ها کمک می کند و یک ماده مغذی ارزشمند برای درمان کم خونی است. محافظت در برابر سرطان، استرس و و سرماخوردگی می کند و باعث افزایش تمرکز می شود. از دیدگاه زیبایی، ویتامین C یک ماده با ارزش در بسیاری از کرم ها و سرم های پوستی است زیرا به تولید کلاژن برای حفظ سطح پوست کمک می کند. مرکبات، سرشار از ویتامین c هستند.

 ویتامین E

ویتامین E نقش مهمی در تشکیل گلبول های قرمز دارد و تغییرات مربوط به سن را کند می کند. این ماده همچنین باعث درخشش پوست و مو می شود، اما به یاد داشته باشید که مصرف بیش از حد آن، شما را در معرض خطر خونریزی قرار می دهد.

 ویتامین B6

به این ماده پیریدوکسین گفته می شود و یک ویتامین مهم برای حفظ متابولیسم و ​​عملکرد مغز است. کمبود ویتامین B6 می تواند نوعی کم خونی ایجاد کند. ویتامین B12 هم مانند دیگر ویتامین های B، متابولیسم و ​​سنتز پروتئین را تقویت می کند. کم خونی یکی از مهمترین عواقب کمبود ویتامین B12 است. برای دریافت مقدار روزانه تخم مرغ، ماهی و گوشت بخورید. گیاهخواران در معرض خطر هستند و تنها راه افزایش سطح B12 مصرف یک مکمل روزانه است. ویتامین D نیز، جزء ویتامین های زیبا کننده است.

منبع : https://bit.ly/2StPBy6