آیا می دانید فواید و خواص زغال اخته چیست

خواص زغال اخته چیست


خواص زغال اخته چیست

به راستی خواص زغال اخته چیست؟ زغال اخته میوه ریز و قرمزی با طعم ترش و ملس است. این میوه بومی آفریقا، آسیا و قسمت هایی از اروپا است که امروزه در سراسر دنیا می توان آن را پیدا کرد. از دیرباز از زغال اخته در تهیه داروها و برخی محصولات پوستی استفاده می گردید. این میوه خوش رنگ از خانواده بری ها است. بری ها سرشار از فیبر، کربوهیدرات و ویتامین ها است که یکی از مهمترین آن ها ویتامین سی است. همه بری ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و از سلول های ما محافظت می کنند.

 

مواد معدنی

زغال اخته سرشار از زینک، منگنز و مس است که برای پوست و مو و ناخن بسیار مفید است و از سوی دیگر سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند.

 

چگونه زغال اخته را مصرف کنیم

شما می توانید آن را در انوع نوشیدنی ها، به صورت کمپوت و مربا استفاده کنید. اگر مایل باشید به صورت خالی و طبیعی هم می توانید آن را میل کنید تا از خواص آن بهره بیشتری ببرید. زغال لخته را می توانید برای چند روز در یخچال نگهداری کنید برای نگهداری طولانی مدت تر آن را فریز و یا خشک نمایید.

 

بالا بردن سیستم ایمنی بدن

مصرف زغال اخته سیستم ایمنی بدن را بالا می برد و بدن را در برابر برخی بیماری ها از جمله تب، بیماری های قلبی و عروقی، مقاوم می کند.

 

ادرار آور

زغال اخته ادرار آور است از این رو به بهبود عملکرد کلیه ها، کاهش فشار خون کمک می کند به علاوه بدن را سم زدایی می نماید.

 

سلامتی کبد

یکی دیگر از فواید زغال اخته تاثیر آن بر بهبود عملکرد کبد است. اگر می خواهید نتیجه آن را بهتر مشاهده کنید باید آن را مدتی به صورت مداوم مصرف نمایید.

 

هشدار

اگر بیماری خاصی دارید و یا فشار خون و یا قند خون پایینی دارید در مصرف زغال اخته افراط نکنید و قبل از آن با پزشک مشورت نمایید.

 

تقویت عمومی بدن

از آنجایی که این میوه سرشار از ویتامین و مواد معدنی است توصیه می شود برای طی کردن دوره نقاهت از آن استفاده نمایید زیرا باعث توانبخشی و تقویت بدن می گردد.

 

درمان اسهال

خواص دیگر زغال اخته درمان اسهال و اسهال خونی است و از دیرباز برای درمان این بیماری از آن استفاده می گردید.

 

کاهش چربی های شکم

زغال اخته به کاهش چربی های شکم و کاهش وزن کمک می کند زیرا چربی های جمع شده را در شکم کاهش می دهد. به علاوه کلسترول خون را پایین می آورد. این میوه متابولیسم را افزایش می دهد و همین بالا بردن سوخت و ساز بدن خود کمک بزرگی به کاهش وزن می کند. حال که می دانیم خواص زغال اخته چیست بهتر است آن را مصرف کنیم و از فواید آن بهره مند شویم.

منبع: آیا می دانید فواید و خواص زغال اخته چیست

برای پیشگیری از پوکی استخوان چه بخوریم

برای پیشگیری از پوکی استخوان چه بخوریم


برای پیشگیری از پوکی استخوان چه بخوریم مفید است

به راستی برای پیشگیری از پوکی استخوان چه بخوریم؟ متاسفانه پوکی استخوان بیماری است که با بالا رفتن سن خود را به مرور نشان می دهد. ما با تصحیح خوراک خود و انجام ورزش قبل از رسیدن به میانسالی می توانیم تا حد زیادی از بروز آن پیشگیری کنیم. کلسیم یکی از مهمترین موادی است که استخوان هایمان به آن نیاز دارد. وقتی صحبت از کلسیم پیش می آید ما فورا یاد لبنیات می افتیم این درحالی است که به غیر از لبنیات، مواد غذایی دیگری هستند که می توانند کلسیم مورد نیاز بدنمان را تامین کند. ما در این مقاله شما را با مواد خوراکی که میزان کلسیم بالایی دارند به شما معرفی می کنیم.

 

دانه ها

دانه ها به ظاهر کوچک هستند اما خواص بی نظیری برای سلامتی دارند. برخی از آن ها نظیر کنجد، کرفس، خشخاش و دانه چیا سرشار از کلسیم هستند. دانه ها از جمله دانه چیا علاوه بر کلسیم حاوی پروتئین و امگا سه است.

 

پنیر

اکثر پنیر ها سرشار از کلسیم هستند. پنیر پارمسان نسبت به بقیه پنیر ها کلسیم بیشتری دارند و هرچه پنیر نرم تر باشد کلسیم آن کمتر می شود. نکته جالب این است که بدن ما از لبنیات بیشتر از سایر مواد غدایی، کلسیم را جذب می کند.

 

ماست

ماست منبع عالی کلسیم است. علاوه بر این ماست حاوی فسفر، پتاسیم، ویتامین ب 2 و ب 12 است. لازم به ذکر است ماست یونانی پروتئین بیشتری نسبت به کلسیم دارد.

 

ماهی ساردین و سالمون

ماهی ساردین و ماهی سالمون سرشار از کلسیم هستند. به دلیل داشتن اسیدهای چرب و امگا سه برای قلب و مغز و پوست ما نیز مفید هستند.

 

لوبیا و عدس

لوبیا و عدس مملو از فیبر، پروتئین ،آهن، زینک، پتاسیم و کلسیم هستند.

 

بادام

بادام به نسبت بقیه مغزها، کلسیم بیشتری دارد از این رو مصرف آن به صورت روزانه به شدت توصیه می شود. خوردن مغزها باعث کاهش فشار خون ،چربی و مشکلات متابولیسمی می شود.

 

سبزیجات برگ سبز

سبزیجاتی که برگ های سبز تیره دارند حاوی میزان فراوانی کلسیم هستند خصوصا اسفناج و کلم بروکلی.

 

ریواس

ریواس علاوه بر فیبر فراوان، ویتامین کا و کلسیم دارد به علاوه باکتری های مفید روده را تقویت می کند.

 

انجیر

انجیر هم به صورت تازه و هم بصورت خشک شده سرشار از کلسیم است. بنابراین با خوردن انجیر کلسیم، ویتامین کا و پتاسیم بدن خود را تامین کنید.

 

شیر

برای پیشگیری از پوکی استخوان و سلامت دندان ها از خوردن شیر در روز غافل نشوید. خوردن شیر یک ساعت قبل از خواب برای سلامت استخوان ها و آرام خوابیدن توصیه می شود. زمانی که بدانیم برای پیشگیری از پوکی استخوان چه بخوریم می توانیم کمک بزرگی به خودمان کنیم.

منبع: برای پیشگیری از پوکی استخوان چه بخوریم

چیدمان میز قهوه خوری با سلیقه

چیدمان میز قهوه خوری


چیدمان میز قهوه خوری

بسیاری از افراد هنگام تزئین اتاق نشیمن، به  چیدمان میز قهوه خوری چندان اهمیت نمی دهند؛ در حالی که طبیعتا میز قهوه خوری، مکانی برجسته و کانون گرد هم آمدن در اکثر فضاها است. پس نمی توان سبک آن را نادیده گرفت. انتخاب ترکیب مناسب اشیاء برای چیدمان مز قهوه هم اهمیت دارد. طراحان داخلی راهنمایی های خوبی برای چیدمان میز قهوه خوری دارند:

 

گام اولیه در چیدمان

قبل از شروع چیدمان، قطعاتی را که می خواهید روی میز قرار دهید جمع کنید. گلدان کوچک، کتاب های زیبا و شمع ها برای روی میز قهوه مناسب هستند.

مقدار کمی هم از طبیعت اضافه کنید تا بر جذابیت آن بیفزایید: یک قطعه سنگ جالب، کمی چوب یا برگ خشک شده بزرگ. یک گلدان پر از گل همیشه پر زرق و برق است.

 

ایجاد تضاد

تضاد باعث ایجاد زیبایی بصری می شود. اگر میز شما گرد است، اشیائی با شکل تیز روی میز قراردهید؛ و اگر میز شما مربع یا زاویه دار است، اشیاء گرد را انتخاب کنید. رنگ براق را با ملایم ، بافت سخت را با نرم مخلوط کنید. در کل ایجاد تضاد با بافت ها، رنگ ها و اشکال مختلف به شما کمک می کند تا ظرافت خاصی به زیبایی میز ببخشید.

 

 

تعادل

تعادل یکی از اجزای مهم در ظاهر میز قهوه است و یکی از ساده ترین راهها برای دستیابی به تعادل، تقارن است. به عنوان مثال  یک گلدان در مرکز میز و اشیاء تزینی کوچک در دو طرف. اشیاء باید از نظر اندازه با یکدیگر تعادل برقرار کنند.

 

ترکیب

رنگ، سبک و شکل و طرح میز قهوه با هم ترکیب نهایی را می سازند. اگر با ترکیب میز مشکل دارید می توانید از ترفند سینی استفاده کنید. به این ترتیب که تمام اشیاء روی میز را داخل یک سینی چوبی یا آهنی زیبا قرار دهید.  این یک روش به یکپارچه سازی شکل ظاهری میز کمک می کند.

 

اندازه و ارتفاع

اشیاء روی میز باید دارای اندازه و وزن بصری مناسب باشند و نباید تعداد اشیاء آنقدر زیاد باشد که فضای میز را تحت الشعاع قرار دهند یا کارکرد میز را مختل کنند؛ باید روی میز جایی برای ماگ قهوه، کتاب ، کنترل تلویزیون یا هرچیز دیگری وجود داشته باشد.

میز قهوه نباید آنقدرارتفاع داشته باشید که مانع از دید افراد نشسته در هردو طرف میز شود.

 

رویکرد 360 درجه ای

در طراحی میز قهوه از رویکرد 360 استفاده کنید. میز قهوه اغلب نقطه مرکزی اتاق قرار دارد و افراد می توانند آن را از هر زاویه ای مشاهده کنند. سعی کنید از استفاده از مواردی که از همه طرف خوب به نظر نمی رسد، خودداری کنید. به عنوان مثال، اگر یک قاب عکس را روی میز قهوه بگذارید، کسی مجبور می شود به پشت آن نگاه کند. اما یک گلدان از همه زاویه ها خوب به نظر می رسد.

با رعایت نکات فوق، و کمی هنر و خلاقیت، چیدمان میز قهوه خوری کار سختی  نیست.

منبع: چیدمان میز قهوه خوری با سلیقه