بهترین بازی های رومیزی جهان را بشناسید

بهترین بازی های رومیزی جهان


بهترین بازی های رومیزی جهان

ما در اینجا می خواهیم چند تا از بهترین بازی های رومیزی جهان یا به عبارت دیگر “برد گیم” را به شما معرفی نماییم. یکی از قدیمی ترین و بهترین برد گیم ها، شطرنج است. اکثر بازی های رومیزی هم فکری ست و هم آموزشی. بنابراین یکی از بهترین روش های سرگرمی هستند.

 

مونوپولی

جالب است بدانید قدمت این بازی به 100 سال قبل برمی گردد. مونوپولی یکی از بهترین بازی های کلاسیک است که چند بازیکن می خواهد. این بازی دارای یک صفحه، پول مخصوص بازی و دو دسته کارت است. برای شروع بازی ابتدا باید تاس انداخته شود. بازیکن ها باید سعی کنند خانه های خاصی در زمین بازی را به دست آورند.

 

ریسک

در این بازی هر بازیکن باید سعی کند قلمرو را بدست آورد و از آن دفاع کند. این بازی برای همه سنین سرگرم کننده است و یکی از محبوب ترین بازی های تخته ای دنیا به حساب می آید. برنده آن کسی است که در نبردهای مختلف پیروز گردد. منطق و شانس دو گزینه مهم در پیروزی است.

 

سرنخ

این بازی از سال 1950 رواج پیدا کرد و باعث بیداری حس ماجراجویی و هیجان در فرد می شود. بازیکنان باید کشف کنند که هر جرم به چه صورت و توسط چه کسی انجام شده است و اطلاعات لازم را کسب کنند.فضای بازی در یک عمارت است و بازیکنان در اطراف اتاق ها، راهرو ها و فضاهای دیگر دنبال مظنون و آلت جرمش باشند.

 

جنگا

حتما با این بازی آشنا هستید. جنگا مورد توجه سنین مختلف است. شروع بازی آسان است فقط باید مراقب باشید برج جنگا فرو نریزد. این بازی را هم دو نفر و هم چند نفری می توان بازی کرد. به نوبت هر یک از بازکنان باید بلوک چوبی را جایی در بالای برج بگذارند تا زمانی که برج خراب نشود بازی ادامه دارد.

 

بلاکاس

این بازی سال 2000 ساخته شد و از آن زمان تا به حال مورد استقبال قرار گرفته است. این بازی بین دو تا چهار نفر  است. بازیکنان 89 بلوک دارند که به شکل های مختلفی طراحی شده اند. امروزه بازی یارانه ای و موبایلی بلاکاس نیز طراحی شده است.

 

اسکربل

این بازی کلاسیک در عین سادگی بسیار سرگرم کننده است. اسکربل حاوی کاشی هایی است که حروفی رویشان حک شده که باید مانند جدول در هر ردیف چه به صورت عمودی و چه افقی  کلمات معنی دار درست کنید. هر یک از کلمات امتیاز خاص خودشان را دارند. کلمات رایج امتیاز کمتر و کلماتی که به ندرت استفاده می شوند دارای امتیاز بیشتر هستند.

 

نام های دیگر بازی های رومیزی:

  • کاتان
  • کوریکل
  • متحدین و متفقین
  • پیگیری بی اهمیت
  • توئیستر
  • کانت فور
  • یاتزی
  • تله موش

در اینجا با تعدادی از بهترین بازی های رومیزی جهان آشنا شدید.


منبع: بهترین بازی های رومیزی جهان را بشناسید


آشنایی با گیاه گل گاو زبان و خواص آن

گل گاو زبان چیست و چه خواصی دارد؟

گل گاو زبان چیست و چه خواصی دارد؟

 

اکثر افراد تا حدودی با خواص گل گاو زبان و سنبل الطیب آشنا هستند. در این مطلب به بررسی این دو گیاه پر خاصیت و علت استفاده از خواص گل گاو زبان و سنبل الطیب به طور همزمان می پردازیم.

گل گاو زبان چیست ؟

گل گاو زبان گیاهی دارویی است که گفته می شود بومی اروپا است. برداشت این گیاه باید با دستکش انجام شود زیرا پرز هایی که روی آن وجود دارد می تواند حساسیت پوستی ایجاد کند. همچنین این گیاه برای زنان باردار ابداً گزینه ی مناسبی نیست.

شاید نام گل گاو زبان را به دلیل وجود پرز ها و زبری برگ های آن انتخاب کرده اند. دمنوش گل گاو زبان خاصیت سم زدایی از بدن دارد و برای درمان مشکلات تنفسی و سرفه نیز از آن استفاده می کنند.

گل گاو زبان خاصیت آرامبخشی نیز داشته و به خوبی ناراحتی های عصبی را درمان می کند و باعث تسکین التهابات پوستی می شود.

خواص سنبل الطیب چیست ؟

مهمترین ویژگی سنبل الطیب خاصیت آرامبخشی آن است که به طور ویژه به عنوان دمنوشی برای بهبود کیفیت خواب مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از پژوهش ها نشان داده اند که این گیاه مدت خواب را افزایش نمی دهد بلکه کیفیت خواب را بهبود می بخشد. البته در مصرف آن در کنار دارو های آرامبخش باید با احتیاط و با مشورت پزشک پیش رفت.

سنبل الطیب در درمان درد های میگرنی، تسکین انواع درد ها، کاهش استرس و اضطراب، درمان بی خوابی و سندروم پای بی قرار، کاهش درد های قاعدگی، بهبود سلامت قلب، بهبود مشکلات گوارشی و موارد بسیار دیگری تجویز می شود.

چرا گل گاو زبان و سنبل الطیب با هم

چرا سنبل الطیب و گل گاو زبان را در کنار هم توصیه می کنند ؟ گفته می شود که مصرف یک فنجان از دمنوش های گیاهی در روز برای افراد سالم مشکل ساز نیست. اما اگر میزان مصرف بالاتر از این مقدار باشد، می تواند عوارض جانبی را پر رنگ کند.

برای مثال یکی از عوارض مصرف بیش از اندازه گل گاو زبان، افزایش فشار خون است. سنبل الطیب می تواند در کنار گل گاو زبان مصرف شود و این عارضه را جبران کند. بهره گیری توامان خواص گل گاو زبان و سنبل الطیب مانع از بروز عوارض جانبی هر دو گردد.

فرآورده های دارویی

ترکیب دو گیاه سنبل الطیب و گل گاو زبان در کنار آنقدر مفید است که در فرآورده های دارویی استخراج شده از گیاهان نیز می تواند داروهایی که ترکیبی از این دو باشد را پیدا کرد. این دست از دارو ها به دلیل ویژگی آرامبخشی تجویز شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

برای تعدیل خواص گل گاو زبان بهتر است از خواص گل گاو زبان و سنبل الطیب در کنار هم بهره مند شوید.

منبع: آشنایی با گیاه گل گاو زبان و خواص آن


انواع بخور گیاهی برای صورت را بشناسید

انواع بخور گیاهی برای صورت


انواع بخور گیاهی برای صورت

در اینجا شما را با انواع بخور گیاهی برای صورت آشنا می کنیم. بخور صورت مزایای فراوانی دارد از جمله: بهبود گرفتگی بینی، پاکسازی مجرای تنفسی و سینوس ها، سلامتی و زیبایی پوست. بخور صورت یکی از راههای موثر و ارزان برای مراقبت و پاکسازی پوست صورتتان است. بخور علاوه بر رطوبت رسانی به پوست باعث تخلیه جوش سرسیاه نیز می شود و یا تخلیه آن ها را به مراتب راحت تر می کند.

گرمای بخور می تواند آکنه ها را از بین ببرد زیرا بخور دادن سبب باز شدن منافذ پوست می گردد. باید مراقب باشید دمای بخور بیشتر از 100 درجه نباشد زیرا دامای زیاد آن باعث قرمزی و سوختن پوست خواهد شد به علاوه پوست را ملتهب می کند. نکته دیگر که باید در نظر داشته باشید، فاصله مناسب با دستگاه بخور است باید صورت شما با آن 20 سانت فاصله داشته باشد.

 

انتخاب کنید

در ادامه با طرز تهیه چند بخور خانگی آشنا می شوید. بهتر است برای بخور از رایحه هایی که دوست دارید و برایتان آرامبخش است استفاده نمایید. بخور توت سیاه و زرشک چربی پوست را کنترل می کنند و باعث سفتی آن می گردند. گل ها و گیاهان خاصیت آرامبخشی و محافظت کنندگی پوست را دارند. بخور دادن منافذ پوست را باز می کند  از این رو برای بالا بردن کیفیت آن بهتر است قبل از آن پوست پاکسازی شود تا ابتدا لایه های مرده و آلودگی ها از پوست زدوده شود.

 

بخور گل همیشه بهار و قاصدک

قاصدک منافذ پوست را تمیز و باز می کند و کاملا عمقی پوست را تمیز می نماید. ترکیب این دو برای آبرسانی به پوست و رفع خشکی آن معجزه می کند.

 

بخور زردچوبه و قاشقک

قاشقک خاصیت ضدعفونی کننده و ضد التهابی دارد که برای پاکسازی پوست مفید است. زردچوبه نیز برای درمان جوش و آکنه موثر است. در افرادی که پوست صورتشان آکنه و التهاب دارد ترکیب زردچوبه و قاشقک پیشنهاد می شود.

 

روغن میخک و روغن رزماری

مخلوط این دو گیاه بوی خوشایندی دارد. میخک خاصیت ضدعفونی کنندگی دارد از سوی دیگر رزماری به نرمی و جواسازی پوست کمک می کند. ترکیب روغن این دو گیاه به تمیزی و جوانسازی پوست کمک شایانی خواهد کرد.

 

بخور بابونه و گل رز

برای تهیه این بخور کافیست گل بابونه و گل رز خشک را با مقدار آب ترکیب نمایید. این بخور علاوه بر جوانسازی و کم کردن چین و چروک، پف چشم را از بین می برد و آرامبخش است.

بخور روغن شمعدانی و علف لیمو

ترکیب این دو روغن پرخاصیت با آب گرم مزایای فراوانی برای پوست دارد و از سوی دیگر برای آرامبخشی ذهن بسیار مفید است.

 

در اینجا با طرز تهیه انواع بخور گیاهی برای صورت آَشنا شدید.


منبع: انواع بخور گیاهی برای صورت را بشناسید

خواص ماست یونانی چیست ؟

خواص ماست یونانی


خواص ماست یونانی

در اینجا خواص ماست یونانی را برایتان آورده ایم. ماست یونانی یا ماست هم زده فقط یک ماست معمولی نیست. جالب است بدانید تولید آن با ماست های دیگر متفاوت و از سال 2008 تا 2013 فروش آن به چهار برابر افزایش یافته است. یکی از علت های خوشمزه تر بودن این ماست این است که در کارخانه تولید ماست یونانی یک مرحله اضافه تر از بقیه ماست هاست از این رو آب اضافه، لاکتوز و مواد معدنی ماست خارج می شود و ماست غلیظ و خامه ای درست می شود. به علاوه قند و شیرینی آن کمتر است و به علت اینکه حاوی کربوهیدرات بیشتر است کمی به ترشی می زند.

به دلیل اینکه ماست یونانی سرشار از مواد مغذی و مفید است برای سلامتی بدن فواید فراوانی دارد. بعد از تمرینات ورزشی ماست یونانی یکی از بهترین مواد خوراکی است که می توانید میل کنید و در عین حال سیر شوید.

 

ماست یونانی سرشار از مواد مغذی و مفید

این ماست حاوی پروتئین است. و نکته مهم اینکه افرادی که معده شان با لاکتوز سازگار نیست می توانند با خوردن این ماست هضم بسیار راحت تری داشته باشند. افراد گیاه خوار و یا افرادی که تمایل به خوردن گوشت ندارند می توانند از ماست یونانی برای دریافت پروتئین بهره مند شوند. خصوصا اضافه کردن مقداری دانه چیا فیبر و پروتئین موجود در ماست را افزایش می دهد.

 

قدرت و نقش پروتئین

همانطور که می دانید ماست از شیر، پروتئین بیشتری دارد و پروتئین برای بدن به شدت لازم و مفید است. برای سلامت استخوان ها، غضروف، پوست و مو، عضلات بدن به پروتئین نیاز دارد. علاوه بر این ها پروتئین به بدن ما انرژی می دهد و سیستم ایمنی و اعصاب بدن را تقویت می کند.

 

شادابی

از آنجایی که مسات یونانی حاوی پروبیوتیک است. سیستم ایمنی بدن و نیز معده را تقویت می کند. به علاوه برای افرادی که از اسهال و درد معده رنج می برند این مست معجزه می کند. برخی از محققان اذعان می کنند که پروبیوتیک می تواند باعث کاهش کار کرد هورمون های غم و افسردگی شوند.

 

کلسیم

ماست یونانی به میزان فراوانی کلسیم دارد که این ماده معدنی برای سلامت عضلات بدن و استخوان ها ضروری است. بدن به طور طبیعی قادر به ساخت کلسیم نیست بنابراین کودکانی که کمبود کلسیم دارند به خوبی رشد نمی کنند و افراد بزرگسال به پوکی استخوان مبتلا می شوند. برای سلامت استخوان هایتان حتما ماست میل کنید.

 

جذب پتاسیم

پتاسیم باعث کاهش فشار خون کمک می کند زیرا میزان سدیم بدن را متعادل می کند. ماست یونانی حاوی پتاسیم است. یکی دیگر از خواص ماست یونانی داشتن ویتامین ب 12 است که به خونسازی بدن کمک می کند.

 

با خواص ماست یونانی آشنا شدید.

منبع:     خواص ماست یونانی چیست ؟

آیا می دانید چگونه کالری کمتری مصرف کنیم ؟

چگونه کالری کمتری مصرف کنیم


چگونه کالری کمتری مصرف کنیم ؟

برای کاهش وزن لازم است که یاد بگیریم چگونه کالری کمتری مصرف کنیم . در ایننوشته با ما همراه باشید تا با راه های مختلفی برای کاهش مصرف کالری در رژیم غذایی آشنا شوید.

 

کالری مصرفی خود را محاسبه کنید

اولین کار برای کاهش مصرف کالری این است که متوجه باشیم اصلا در روز چه میزان کالری از طریق غذا ها دریافت می کنیم. نرم افزار های مختلفی برای محاسبه کالری قابل نصب روی گوشی های همراه وجود دارد که می توانید از آن ها کمک بگیرید.

 

کمتر سس مصرف کنید

شاید تصور کنید مواد تشکیل دهنده ی سس کچاپ عمدتاً گوجه فرنگی است. اما باید بدانید که روغن زیادی در ساخت سس کچاپ به کار می رود که کاملاً چاق کننده است. سعی کنید به جای سس از چاشنی های بهتری مثل آبلیموی تازه مصرف کنید.

 

مراقب نوشیدنی ها باشید

تنها نوشیدنی های دارای قند نیستند که کالری دارند. حتی یک لیوان آب میوه طبیعی نیز کالری زیادی وارد بدن شما می کند. به همین دلیل بهتر است به جای آب میوه از خود میوه استفاده کنید.

 

شکر ممنوع

همراه چای و قهوه اصلا شکر مصرف نکنید. این دو نوشیدنی به تنهایی می توانند به اندازه ی دلخواه روزانه مصرف شوند. اما اگر به آن ها شکر اضافه کنید باید مراقب کالری ورودی به بدن خود باشید.

 

نه به غذای بیرون

اگر بتوانید همیشه خودتان آشپزی کنید، می توانید به خوبی کالری مصرف شده در غذا را کم کنید. برای مثال از روغم کمتری استفاده کنید. اما با مصرف غذای رستوران عملاً شما اختیاری در کم کردن کالری ندارید و تنها می توانید کمتر غذا بخورید.

 

از بشقاب کوچکتر استفاده کنید

ظروف کوچک تر باعث می شوند شما غذای کمتری برای خود بریزید و به همین ترتیب کمتر کالری مصرف کنید.

 

وعده های غذایی پر از سبزیجات

سبزیجاتی مثل کاهو را به وفور در وعده های غذایی خود جای دهید. توصیه می شود یک ظرف سالاد بدون سس و با آب لیموی تازه قبل از غذا میل کنید تا به شما احساس سیری بیشتری بدهد.

 

آهسته غذا بخورید

احتمالاً با این مورد از قبل آشنایی داشته اید. آهسته غذا خوردن سبب می شود بدن زود تر احساس سیری کند و همین کمک می کند که کمتر غذا بخورید.

 

با دست دیگر غذا بخورید

اگر راست دست هستید با دست چپ و اگر چپ دست هستید، با دست راست خود غذا بخورید. این کار باعث می شود نا خود آگاه زمان بیشتری را برای غذا خوردن صرف کنید و زود تر سیر شوید.

 

ریزه خواری ممنوع

ابداً قبل از غذای اصلی ناخونک نزنید و ریزه خواری نکنید.

اگر به دنبال این هستید که چگونه کالری کمتری مصرف کنیم ، حتما به پیشنهادات بالا فکر کنید.

منبع: آیا می دانید چگونه کالری کمتری مصرف کنیم ؟