معایب پیروی از مد چیست ؟

5 دلیلی که نباید از مد پیروی کنید

سوالی که  مطرح می شود این است،  آیا پیروی از مد خوب هست یا نه ؟ بسیاری از مردم خودشان را بدون مد نمی توانند تصور کنند و برخی دیگر خیلی اهمیتی به مد سال نمی دهند،تفاوت مد و استایل چیست؟ من کاملا با به روز بودن و همسو با مد بودن مخالف نیستم، اما تاجاییکه دلیل پیروی از مد، دغدغه قضاوت مردم نباشد ،  مد وسیله ای است که شما میتوانید خودتان را راحتتر ابراز کنید، اما مدگرایی کاملا خلاف آن را نشان میدهد ، با این حال بسیاری از مردم در دام مد قربانی می شوند و این موضوع فرد را از خود واقعی دور می کند ، در ادامه این مقاله می خواهیم به بررسی این موضوع بپردازیم.

بیشتر مدها ماندگاری ندارند

همانطور که می دانید مدها ماندگار نیستند ، مد ها مثل یک جریان می آیند و می روند و هرساله طرح ها و لباس هایی مد می شود و سال بعد  از مد می افتد، در نتیجه این دلیل کافی است که ببینیم که همیشه پیروی از مد چیزی ماندگار نیست، خیلی هم ایده خوبی نیست،مثلا تصور کنید یک دامن زیبا که تابستان امسال مد بوده ، و خریدید، خیلی دوست دارید تابستانی سال بعد هم بپوشید ، اما نمی توانید،  چون مد نیست نمی پوشید ، و شما که تابع مد هستید باید دایما کمد لباس خود را از لباس هایی پر کنید که ممکن است سال دیگر نتوانید بپوشید

مد گرایی، شما را از خودتان دور می کند

مد گرایی، شما را از خودتان دور می کند
مد گرایی، شما را از خودتان دور می کند

حفظ هویت فردی ارزشمندترین چیز در زندگی است ، پیروی از مد باعث می شود ما از علایق واقعی خود دور شویم و به مرور زمان تبدیل به آدمی بشویم که فقط برای خوشایند دیگران زندگی میکنیم ، و ما را از درون از بین می برد، سبک شخصی خود را پیدا کنید، استایلی را بیابید که شخصیت شما را نشان دهد، آیا دوست دارید بیشتر اسپورت بپوشید و دخترانه یا عاشق کفش پاشنه بلند هستید؟ اینکه من سبک فردی خود را پیدا کنم ، و با این سبک خاص خود در میان جمع ها حاضر شوم، برند شخصی خود را ساختم و همه ما سبک خاص خود را داریم که اگر به آن توجه کنیم میتوانیم با این سبک شناخته شویم، دفعه بعد که خواستید خرید کنید از خود بپرسید آیا این سبک من است ؟ روند مد را دنبال کنید اما با سبک شخصی خود تلفیق کنید

لباسی را که دوست دارید بپوشید

لباسی را بپوشید که حس خوبی را به شما منتقل میکند، ،  لباسی که انتخاب میکنید نشان می دهد که شما نسبت به خودتان چه احساسی دارید، اگر رنگ یا لباس خاصی را دوست ندارید ، اجباری ندارید که بپوشید ، به دنبال تایید دیگران نباشید، از طرفی وقتی لباسی را می پوشیم که دوست داریم، حس اعتماد به نفس مان بیشتر می شود، پیروی از مد به شما کمک میکند که سبک انحصاری خود را پیدا کنید، حتی باعث می شود که در جمع بدرخشید چون خود واقعی تان هستید، زیرا زمانی که سبک موردعلاقه خود را می پوشید  ناخودآگاه ، توجه مردم به سمت شما جلب می شود

چگونه سبک منحصر به فرد خود را پیدا کنیم

چگونه سبک منحصر به فرد خود را پیدا کنیم
چگونه سبک منحصر به فرد خود را پیدا کنیم

اندام خود را بشناسید ، ببینید چه چیزی مناسب شما است و اندام شما را زیباتر نشان میدهد ، اگر بدون قضاوت نقاط ضعف و قوت اندام خود را بشناسید می توانید سبک خود را تشخیص دهید، مرحله دوم شناسایی شخصیت و روحیات شماست. روی کاغذ خودتان را توصیف کنید ، هرچه بیشتر خود را بشناسید بهتر می توانید تصمیم بگیرید، از مجلات و سبک های مد می توانید الهام بگیرید ، فقط حواستان باشد که مسیر پیروی از مد را مجددا دنبال نکنید ، این روش به شما در این مسیر کمک خواهد کرد.، قدم بعدی انتخاب رنگ الهام بخش شماست، رنگ ها بر احساسات ما تاثیر می گذارند.رنگی را انتخاب کنید که احساس راحتی می کنید ، مرحله اخر خلاقیت است، اینکه سبک خاص خود را پیدا کنید به این معنی نیست که هیچ تغییر نمی توانید داشته باشید ، ما به عنوان یک انسان همیشه در حال تغییر هستیم

مدگرایی کیف پول شما  را نابود میکند

این یک واقعیت است که اگر تصمیم دارید همیشه از مد پیروی کنید دایما با کمبود بودجه مواجهه می شوید زیرا این روند بسیار پرهزینه هست ، و برای پیروی از مد  مجبور هستید دایما خرید کنید و تمام درآمدتان را فقط برای خریدی هزینه کنید که دایما در حال منسوخ شدن است و نمی توانید کاری غیر از خرید انجام دهید، بسیاری از افرادی که همیشه بدهکار هستند ، نمی دانند که پول خود را به چه روشی خرج کنند

مدگرایی به محیط زیست آسیب می زند

مدگرایی به محیط زیست آسیب می زند
مدگرایی به محیط زیست آسیب می زند

فشن دومین صنعت مخرب جهان بعد از صنعت نفت است که به محیط زیست آسیب می زند ، هر ماده ای که در کره زمین تولید می شود ، آلودگی جدی را به همراه دارد و باعث گرم شدن کره زمین می شود و مصرف بیش از حد منابع تولید را کاهش مید هد و از آنجا که پیروی از مد یعنی خرید لباس های زیاد که فقط برای مدت کوتاهی قابل مصرف است ، می تواند به محیط زیست آسیب جدی وارد کند،در اکثر کشورهایی که پوشاک تولید می شود ، آب هدر رفته سمی، مستقیما از کارخانجات نساجی به داخل رودخانه های میریزد که جان بسیاری از آبزیان را میگیرد.، این آلودگی به دریا و درنهایت تمام کره زمین را دربرمیگیرد، و از طرف دیگر مصرف کودهای شیمیایی برای تولید پنبه باعث آلودگی آب ها می شود

شادی واقعی شما به ظاهرتان وابسته نیست

شادی واقعی شما به ظاهر شما وابسته نیست، زیبایی ظاهری به مرور کمرنگ خواهد شد و پس از آن حال خوبی را تجربه نخواهید کرد، بنابراین هر چقدر خود رابشناسید و به ارزش های وجودی  خودتان پی ببرید ، می توانید شادی را در درون خود بیشتر حس کنید.

مدگرایی ارزش های بصری را پررنگ و درونیات را از بین میرود

مدگرایی ارزش های بصری را پررنگ و درونیات را از بین میرود
مدگرایی ارزش های بصری را پررنگ و درونیات را از بین میرود

روند مدگرایی به ارزش های انسانی عمیق جامعه آسیب وارد میکند، زیرا اگر بیشتر مردم تابع جنبه های بصری و ظاهری باشند، کمتر به درونیات و ارزش های انسانی می اندیشند و جامعه به سمت نابودی ارزش ها، حرکت میکند، مدگرایی بین جوانان و محصلین بسیار متداول و خطرناک است زیرا این دسته از افراد جامعه، هنوز وارد بازار کار نشدند و پول کافی برای خرید لباس های مد ندارند در نتیجه ممکن است ، جرمی مرتکب شوند تا هزینه لباس ها را تامین کنند.

زمان خرید لباس جایگزین سرگرمی های دیگر می شود

وقتی که تابع مد نباشید از وقت و پول خود در کارهای دیگر نیز استفاده میکنید ، مثل حضور در فعالیت های اجتماعی  یا ثبت نام در یک باشگاه ورزشی .  هنگامی که وقت و پول خود را در زمینه های مختلف تقسیم میکنیم، احساس خوب و متعادلی را تجربه می کنیم زیرا انرژی خود را در جنبه های متعدد صرف کردیم.

مدگرایی و عطش لاغری در میان جوانان

همانطور که می دانید صنعت مد بیشتر برای  زنان لاغر طراحی شده است، بنابراین جوانان برای اینکه از غافله عقب نمانند ، غذا نمی خورند تا وزن خود را کم کنند و این اضطراب لاغر شدن از لحاظ روحی بسیار کشنده است.

نتیجه گیری :

در آخر باید نتیجه گیری کنیم که حتما استایل منحصر به فرد خود را پیدا کنید و حتی میتوانید با مد تلفیق کنید تا نتیجه خلاقانه ای بوجود آید ، اما پیروی کورکورانه از مد را پیشنهاد نمیکنیم زیرا همانطور که در این مقاله اشاره کردیم، شما را از خود واقعی دور میکند

منبع: معایب پیروی از مد چیست ؟

با انواع بیماری های پوستی آشنا شوید

Image result for All kinds of skin diseases

صدها بیماری پوستی وجود دارد که بر سلامت انسان ها تاثیر می گذارد. شایع ترین بیماری های پوستی می تواند علائمی مشابه داشته باشد، بنابراین مهم است که تفاوت های بین آنها را درک کنید. باید با یک متخصص پوست به منظور تشخیص انواع بیماری های پوستی و درمان آن مشورت نمایید. در زیر به بررسی شایع ترین بیماری های پوستی می پردازیم. بیماری های پوستی دو حالت دارند. بیماری های دائمی و موقتی. بیماری های پوستی دائمی قابل درمان نیستند و فقط ممکن است از طریق یک سری راهکار ها تا مقداری شدت اختلال کاهش یابد. ولی بیماری های پوستی موقتی قابل درمان هستند.


درماتیت سبورئیک و ملانوم

درمان تعدادی از بیماری های پوستی مدت زمان زیادی طول می کشد و یا شاید اصلا قابل درمان نباشند. بعضی از آنها ممکن است در دوران کودکی شروع شوند و به بزرگسالی ادامه پیدا کنند. در بررسی انواع بیماری های پوستی و درمان آن، این بیماری در نوزادان، این معمولا به عنوان کلاه گیس شناخته می شود. پشه های چرب و جلا صورت روی پوست کودک که اغلب بر روی پوست سر تشکیل می شوند. این مورد ضرری نداشته و خود به خود خوب می شود. در بزرگسالان، درماتیت سبورئیک ممکن است در هر کجا ظاهر شود ناگهان ناپدید می شود و نیز ممکن است تا سنین بالا نیز بر روی پوست باقی بماند. پوست آسیب دیده ممکن است قرمز، متورم و دارای ظاهری چرب باشد. پوسته سفید تا زرد رنگی ممکن است بر روی سطح پوست ظاهر شود.

ملانوم شامل لکه های تیره رنگ که به صورت توده در قسمتی تجمع می کنند. اگر ملانوم ها دارای اشکال نامتقارن، لبه های پاره شده، رنگ های نامنظم یا تغییر اندازه باشند، باید بررسی شوند. بیماران مبتلا به ملانوم ممکن است عمل جراحی شوند و یا تحت شیمی درمانی یا پرتودرمانی قرار گیرند. زیرا وجود ملانوم ممکن است نشان دهنده سرطان باشد.


لوپوس

در بررسی انواع بیماری های پوستی و درمان آن می توان گفت لوپوس یک اختلال پیچیده است که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این بیماری به سیستم ایمنی بدن حمله می کند و موجب التهاب و درد می شود. در حالی که لوپوس می تواند بر روی هر بخشی از بدن تاثیر بگذارد، علائم روی پوست شامل تکه های قرمز یا شکل های حلقه ای بر روی پوست، خارش خفیف بر روی بینی و گونه‌ها و یا خارش دایره ای است. ممکن است با علائم دیگری مانند سردرد، تب، خستگی و متورم، سفت و یا درد در مفاصل همراه باشد. درمان شامل استفاده از داروهای مختلف با قدرت های متفاوت هستند که برای کمک به کاهش آسیب ناشی از لوپوس طراحی شده اند.


پسوریازیس

در بررسی انواع بیماری های پوستی و درمان آن، پسوریازیس یک اختلال پوستی است. علائم معمولا شامل تکه هایی غیرطبیعی از پوست می باشد. پوست آسیب دیده معمولا قرمز رنگ است و دارای احساس خارش فراوان می باشد. مناطق آسیب دیده در اندازه و شدت های متفاوت هستند. پنج نوع اصلی از پسوریازیس وجود دارد:


•    پسوریازیس پلاک که باعث ایجاد لکه های قرمز رنگ قرمز پوست می شود.

•    پسوریازیس پوسچر باعث ایجاد حفره هایی در پوست قرمز می شود.

•    پسوریازیس اریتودرمی باعث ایجاد لکه های پوستی می شود که مانند سوختگی های شدید، قسمت های زیادی از بدن را پوشانده است.

•    پسوریازیس معکوس باعث بروز خارش قرمز در برابر پوست می شود.

•    پسوریازیس گوتیت باعث ایجاد لکه های قرمز کوچک روی پوست، چهره، لگن و  سایر نقاط بدن می شود.


کاربنکل و سلولیت

در روند بررسی انواع بیماری های پوستی و درمان آن در قسمت داخلی بدن به دو مورد می پردازیم. هنگامی که باکتری های استافیلوکوک اورئوس به فولیکول های مو وارد می شوند و باعث عفونت می شوند، کاربونکل تولید می شود. این توده قرمز و تحریک شده زیر پوست است و می تواند تقریبا به هر اندازه ای باشد و توده به سرعت متورم می شود. نشانه های دیگر عبارتند از خستگی، خارش در محل توده و تب. کاربنگل با آنتی بیوتیک ها، زه کشی و شستشوی ضد باکتری درمان می شود و بیماری معمولا به درمان مناسب پاسخ می دهند. سلولیت به معنای عفونت باکتریایی در لایه‌های عمیق پوست است که به سرعت رشد می کند و می تواند به سرعت در سراسر بدن گسترش یابد. ناحیه پوست ممکن است قرمز و متورم شود و در صورت لمس احساس گرم، دردناک و ملایمی داشته باشد. این مورد بیشتر در پاها رتایج است، اما می تواند در همه جای بدن به وجو بیاید. اکثر موارد با آنتی بیوتیک درمان می شوند.


آکنه

بررسی انواع بیماری های پوستی و درمان آن می تواند برای سلامتی بسیار مفید باشد. یکی از شایع ترین بیماری های پوستی آکنه است که در فرم های مختلفی وجود دارد. همه انواع آکنه معمولا با کرم ها درمان می شوند و گاهی اوقات دارو لازم است.


•    پوسیدگی ها که شامل جوش های سرخ معمولی است.

•    پاپول ها که موجب بروز سرخ شدن ناشی از فولیکول های موی آلوده می شوند.

•    نودل ها که توده های دردناکی هستند که در زیر سطح پوست قرار دارند.

•    کیست ها که معمولا شامل عفونت های پر از درد بوده و دارای پاشنه ای هستند که در زیر پوست قرار دارند.


زگیل و کاندیدیازیس

ورد دیگری که برای بررسی انواع بیماری های پوستی و درمان آن به آن می پردازیم، از شایعترین علل بروز پوکی استخوان، زگیل است که توسط ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می شود. زگیل ها مسری هستند و می توانند در هر قسمت از بدن ظاهر شوند. آنها معمولا بر روی دست ها، پاها و مفاصل رشد می کنند، هرچند که در هر نقطه می توانند ظاهر شوند. آنها اغلب خودشان از بین می روند ولی می توان با نیتروژن مایع یا کرم های دارویی آن ها را درمان کرد.

رشد بیش از حد قارچ کاندیدیازیس در بدن، باعث ایجاد لکه های پوستی می شود که معمولا در زیر شکم، کشاله ران یا زانو قرار می گیرند. کاندیدیازیس معمولا با داروهای خانگی، رعایت بهداشت و جلوگیری از مصرف بیش از حد آنتی بیوتیک ها جلوگیری می شود.

عروسک شانس در کیک پادشاهان فرانسوی نشانه چیست ؟

جشن خاج شویان و پخت کیک پادشاهان در فرانسه

کیک پادشاهان فرانسوی (Gallete des rois) در یکی از مراسم و جشن های کریسمس به نام خاج شویان در 6 ژانویه  و اولین یکشنبه بعد از سال نو میلادی در فرانسه پخته می شود ، و هرساله به مناسبت این  روز، تمام شیرینی فروشی ها و نانوایی ها، گلت میپزند و در برشی از کیک، عروسک کوچکی را مخفی میکنند و آن ها را بین مهمانان تقسیم کرده ، هر کسی که این عروسک را در برش کیکش پیدا کرد، “شاه” نامیده می شود. عروسک را نماد خوش شانسی می دانستند  و آن فرد که عروسک را پیدا کرده می بایست تا سال آینده این عروسک را همراه خود داشته باشد. این کیک در جنوب فرانسه به شکل دایره میان خالی با میوه های شیرینی سرو می شود

مواد لازم برای تهیه  کیک پادشاهان

شکر برای داخل کرم:60 گرم

تخم مرغ برای داخل کرم : یک عدد

خمیر هزارلا:600 گرم حدودا

پودر بادام :60 گرم

وانیل: یک قاشق غذاخوری

کره :60 گرم

یک عدد کاغذ روغنی

مخلوط کردن مواد خوشمزه کیک

کره نرم شده را با تخم مرغ همزنی ترکیب کنید تا کاملا سفت شوند و به صورت کرم درآید، اما دقت کنید بیش از حد هم نزنید ، به کرم، پودر شکر اضافه کنید و هم بزنید . یک عدد تخم مرغ را از قبل بهم بزنید و زرده و سفید آن را با هم مخلوط کنید ، تخم مرغ همزده را به کره اضافه کنید و با هم ترکیب کنید تا یکدست شود، سپس پودر بادام را اضافه کنید و مجددا هم بزنید ، ترکیب حاصل ، به صورت خمیری در می آید در اخر، وانیل را به ترکیب، اضافه کرده و مجددا ترکیب کنید، سپس خمیر هزار لا را روی یک کاغذ روغنی صاف پهن کنید و خمیر را دایره ای با قطره 22 سانتی متر درآورید.

قرار دادن عروسک شانس در کیک

قرار دادن عروسک شانس در کیک
قرار دادن عروسک شانس در کیک

ترکیب بادام را داخل خمیر بریزید و به رسم قدیم کیک پادشاهان فرانسوی، عروسک را داخل آن قرار دهید و  حدود 2 سانت را از کناره خمیر خالی بذارید. زرده تخم مرغ و آب را مخلوط کرده و با یک برس روی قسمت های خالی خمیر را بپوشانید . و خمیر دوم را به اندازه اول، برش داده و روی خمیر اول قرار دهید، طوریکه تمام قسمت ها را پوشش دهد.

وسط خمیر را با دست یک دایره کوچک بسازید و دور دایره را چین دار کنید سپس دور چین دایره وسط را با یک چاقو برش دهید ، و دو خمیر را به یکدیگر بچسبانید و لبه های آن را در صورت تمایل چین بدهید و روی آن را با برس تخم مرغ بمالید، در انتخاب عروسک داخل گلت دقت کنید تا زیر دندان خرد نشود. و قبل از سرو در مورد عروسک به مهمان ها اطلاع میدهد تا مشکلی پیش نیاید.

تزیین زیبای کیک پادشاهان

برای تزیین کیک پادشاهان فرانسوی، با نوک چاقو، نقطه ای در مرکز دایره بسازید و برش های مورب مساوی از مرکز دایره ایجاد کنید و نقطه های ریزی در سرتاسر کیک قرار دهید،همچنین شما می توانید با سلیقه خود و به دلخواه، ادویه های دارچین، زنجبیل هم به آن اضافه کنید. برخی هم از تکه های پرتقال در این کیک استفاده میکنند

20 دقیقه مانده تا پخت کیک

فر را در دمای 200 درجه سانتی گراد از قبل گرم کنید و خمیر را به مدت 20 تا 30 دقیقه در درمای 180 درجه سانتی گراد  قرار دهید. و سپس آن را از فر درآورید و به برش های مساوی تقسیم کرده و می توانید آن را  چند ساعت در یخچال قراردهید و سپس کیک پادشاهان فرانسوی نوش جان کنید.

درباره عید EPIPHANY  بدانیم

درباره عید EPIPHANY بدانیم
درباره عید EPIPHANY بدانیم

کلمه  EPIPHANY از کلمه یونای ظهور آمده است و این عید یکی از اعیاد مسیحیان است و روزیکه مسیح تازه متولد شد ،3 پادشاه برای حضرت مسیح هدایایی آوردند. و از آن زمان تا کنون ، فرانسوی ها این روز را جشن میگیرند و مراسم کیک پادشاهان فرانسوی بهانه ای در سال نو است که مهمانان دور هم جمع شوند. و هنگام سرو این کیک خوشمزه یک تاج زیبا روی کیک قرار می دهند و عروسک کوچکی را در آن جاسازی میکنند و کسیکه عروسک را پیدا کند، تاج را روی سرش قرار میدهد و در آن روز، اختیاراتی دارد.امروزه این کیک را کوچکترین فرد خانواده بین مهمان ها تقسیم میکند

کیک فرانسوی را چه زمان سرو کنیم؟

کیک پادشاهان فرانسوی یک کیک سنتی بسیار خوشمزه است که به صورت عصرانه با چایی یا در وعده صبحانه با قهوه میل میکنند.

نکات مهم برای سرو کیک

  • سعی کنید کیک پادشاهان فرانسوی را روزی که می خواهید سرو کنید، بپزید زیرا اگر یک روز قبل درست کنید تازگی و ترد بودن را ندارد.
  • مواد باقی مانده کیک را می توانید در یک ظرف بسته  تا یک ماه در فریزر نگهداری کنید
  • پس از آنکه کیک را از فریزر خارج کردید برای اینکه دوباره ترد شود ، چند دقیقه آن را در فر بگذارید
  • در صورت تمایل می توانید میوه یا شکلات به گلت اضافه کنید

شیرینی گلت چیست ؟

شیرینی گلت چیست ؟
شیرینی گلت چیست ؟

نوعی شیرینی از خانواده پای و تارت است و بسیار ساده پخت می شود، زیرا برای تهیه شیرینی گلت از قالب استفاده نمی شود و سادگی پخت آن نسبت به پای و تارت، باعث شده به هر اندازه ای در بیاد، همچنین این نوع شیرینی از تارت و پای، کم شیرین تر است.متداول ترین گلت، گلت ساده است و به این صورت پخت می شود که خمیر کره ای را روی کاغذ باز میکنند و مواد مورد نظر را داخل خمیر می ریزند و خمیر های اطراف را روی مواد تا میزنند و در فر قرار می دهند تا طلایی شود.

در آخر

امیدواریم که   کیک پادشاهان فرانسوی یاد گرفته باشید و به خصوص اینکه پخت آن نسبت به کیک های دیگر ساده تر است و شما به راحتی میتوانید این مدل کیک های خانگی ساده و خوشمزه  را در دور همی های خودمانی با چایی سرو  کنید.

منبع: عروسک شانس در کیک پادشاهان  فرانسوی نشانه چیست ؟ 

استفاده از گیاه سنبل ختایی یا دونگ کوآی برای جلوگیری ازیائسگی زودرس

داروهای گیاهی برای پیشگیری از یائسگی زودرس

از آنجایی که یائسگی موجب ایجاد پیامدهای زیادی برای خانمها می شود بنابراین لازم است تا حتی المکان با رعایت رژیم غذایی، ورزش و داروی گیاهی برای جلوگیری از یائسگی زودرس این فرایند را به تعویق انداخت و علائم آن را تا حد امکان کاهش داد. با نزدیک شدن به زمان یائسگی، بدن شما استروژن کمتری تولید خواهد کرد. این انتقالات و تنظیم بدن با موقعیت جدی از نظر کاهش هورمون های زنانه ممکن است چندین ماه به طول بیانجامد. خشکی واژن، گرگرفتگی، مشکل خواب، کند شدن متابولیسم بدن از جمله این عوامل هستند. اما از گذشته های دور تا امروز استفاده از داروهای گیاهی برای کاهش علائم و جلوگیری از یائسگی زودرس بسیار مورد توجه بوده اند و تاثیر و فایده آن ها اثبات شده است.

استفاده از جینسینگ

ریشه جینسینگ زمینی می تواند به عنوان یک داروی گیاهی برای جلوگیری از یائسگی زودرس به صورت چای مصرف شود. چای جنسینگ و عسل نیوشا نیز یکی از بهترین گزینه ها برای مصرف خانم ها برای بهبود علائم است. در صورت تمایل می توانید این داروی گیاهی را به صورت کپسول نیز مصرف کنید که به راحتی در اکثر داروخانه ها، برخی از سوپرمارکت ها و همچنین به صورت آنلاین موجود است. قرن هاست که در کشورهای آسیایی از جینسینگ به عنوان آرامبخش استفاده می شود. اگرچه هنوز هیچ اثباتی وجود ندارد که جینسینگ بتواند گرگرفتگی را درمان کند، اما اثرات تسکین دهنده جینسینگ برای بهبود کیفیت و مدت زمان خواب آشکار گردیده است.

استفاده از کوهوش سیاه

کوهوش سیاه گیاهی است که بومی آمریکای شمالی است. ریشه کوهوش سیاه به عنوان یک مکمل غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. کوهوش سیاه نیز می تواند با کاهش علائم، یک داروی گیاهی برای جلوگیری از یائسگی زودرس به شمار رود. این گیاه یکی از محبوب ترین درمان های طبیعی است که خانم ها برای کاهش علائم یائسگی و همین طور یائسگی زودرس از آن استفاده می کنند. حداقل تعدادی از منابع معتبر مطالعاتی نشان می دهد که که کوهوش سیاه برای بهبود علائم مفید و موثر است.

استفاده از سویا

تغییر رژیم غذایی شما و استفاده از مقادیر بیشتر سویا به صورت روزمره ممکن است علائم یائسگی را کاهش دهد. سویا حاوی استروژن گیاهی به نام ایزوفلاون است، بنابراین می تواند به شما کمک کند تا با مقادیر کمتری از استروژن که اکنون بدن شما تولید می کند، تنظیم شده و در واقع می توان آن را نیز یک داروی گیاهی برای جلوگیری از یائسگی زودرس مورد مصرف قرار داد. گرگرفتگی، تعریق شبانه و حتی خشکی واژن ممکن است توسط استفاده از سویا بهبود یابد. دانه های سویا و شیر سویا مستقیم ترین راه ها برای جذب بیشتر سویا در رژیم غذایی شما هستند. همچنین می توانید عصاره سویا را خریداری کنید تا برای بهبود علائم استفاده کنید.

استفاده از گیاه سنبل ختایی یا دونگ کوآی

دونگ کوآی دارویی از طب سنتی چینی و یک داروی گیاهی برای جلوگیری از یائسگی زودرس و بهبود علائم است. از ریشه این گیاه به عنوان عصاره یا چای استفاده می شود. در برخی از خانم ها پس از استفاده از آن احساس بهبودی علائم یافت شده است. شما می توانید با مصرف مکمل گیاهی یا نوشیدن چای تهیه شده از دونگ کوی، آن را امتحان کنید.

داروهای گیاهی و دمنوش های مناسب برای دوران قائدگی

یکی از موارد مهمی که هنگام مصرف داروها و چای های گیاهی برای خانم ها مطرح می شود این است که در دوران پریود چه دمنوشی بخوریم. دمنوش هایی که سبب تسکین درد می شوند و به ایجاد خلق و خوی آرام در فرد کمک می کنند یکی از گزینه ها هستند. برای مثال از بابونه اغلب برای استفاده از اثرات آرامبخشی آن استفاده می شود. استفاده از بابونه برای تسکین علائم دوران قاعدگی به زمان روم باستان برمی گردد. برخی از این دمنوش ها مثل یام وحشی خود یک داروی گیاهی برای جلوگیری از یائسگی زودرس نیز هستند.

استفاده از دمنوش های نیوشا

دمنوش مثلثی راز سلامتی نیوشا یک گزینه عالی برای مصرف خانم ها بمنظور تنظیم هورمون های زنانه و بهبود علائم یائسگی است. زیرا حاوی گیاهان رازیانه، کاکوتی، الوئه ورا و چای سبز است که هرکدام تاثیرات مثبتی در جهت کاهش علائم کاهش هورمون استروژن در بدن خانم ها دارند. برای مثال رازیانه جدا از تمام فوایدش، برای حفظ استخوان ها نیز مفید است که ممکن است در اثر کاهش استروژن، دچار آسیب گردند. از طرف دیگر دارای پتاسیم است که موجب افزایش قدرت حافظه می شود.

خطرات و عوارض احتمالی مصرف داروهای گیاهی

قبل از استفاده از هر دارویی، از هرگونه تداخل بالقوه مکمل های گیاهی مطلع باشید. برای مثال، محصولات سویا می توانند با داروهای ضد افسردگی و استروژن مصنوعی تداخل داشته باشند و ممکن است سلامتی شما را تحت تاثیر قرار دهند. همچنین مصرف بیش از حد جینسینگ می تواند باعث بی خوابی و سردرد شود. بهتر است انواع مختلف داروی گیاهی برای جلوگیری از یائسگی زودرس را با هم مصرف نکرده و بدن خود را بیش از حد تحریک نکنید، یکی یکی هرکدام را امتحان کرده و در صورتی که برای بهبود علائم شما مفید بود مصرف آن را در اندازه مناسب ادامه دهید.

منبع:https://bit.ly/39nSBFP

به این هشدارها در رابطه با دندان مصنوعی توجه کنید

How implant retained dentures work

حتما شما از مادربزرگ و پدربزرگ ها شنیده اید که گفته اند، دندان مثل یک تکه طلاست و سعی کنید که از آن ها خوب نگهداری کنید تا پیری از مکافات عادت کردن به دندان مصنوعی رها باشید. این مکافات ها را کسانیکه از دندان مصنوعی دارند، خوب درک میکنند. دندان مصنوعی، جایگزین دندان های طبیعی متناسب با دهان بیمار ساخته می شود، و ازجنس فلز و پلاستیک است ، و به صورت  کامل و جزئی گذاشته می شود، حالت کامل، تمام فک بالا و پایین را پوشش میدهد، در ادامه به نکات کلیدی درباره دندان مصنوعی می پردازیم.

چگونه تاب نگهداری دندان مصنوعی را در دهان را داشته باشیم؟

نگه داشتن دندان مصنوعی مثل هر تغییری در روزهای اول سخت است، و در خوردن غذا، صحبت کردن، خندیدن، مشکل ایجاد میکند طبیعی است که عادت کردن به هر تغییری زمان بر است.

 برخی از مشکلات متداول عادت کردن به دندان مصنوعی

  1. سخت تلفظ کردن کلمات

ممکن است ابتدا برخی کلمات را سخت بیان کنید، کلمات را بلند تکرار کنید تا بتوانید آن را صحیح تلفظ کنید، و طول میکشد تا ماهیچه های زبان وگونه، عادت کنند، دندان مصنوعی را  در مکان اصلی خود  نگه دارند

  1. سعی کنید غذاهای نرم بخورید

بهتر است برای مدتی تا زمانی که به دندان مصنوعی عادت کنید، از غذاهای نرم استفاده کنید و حتما غذا را به طور مساوی در هردو بخش دهان بجوید.

  1. دندان مصنوعی را از دهانتان خارج نکنید

سعی کنید ساعات بیشتری دندان مصنوعی را در دهان خود نگه دارید، تا به آن عادت کنید.

نکات کلیدی برای مراقبت از دندان مصنوعی

دندان مصنوعی مثل دندان طبیعی نیاز به مراقبت دارد زیرا بهداشت دهان و دندان ، سلامتی بدن ما را تضمین میکند. در ادامه به روش های کلیدی مراقبت از دندان مصنوعی می پردازیم

  1. دندان را به درستی از دهان در بیارید

دندان مصنوعی را باید با کمک از دو شست یا انگشت سبابه در دو طرف نوار دندان مصنوعی (قسمت صورتی رنگ)، بیرون بیارید.

  1. شب ها به دهانتان استراحت بدهید

لثه ها مثل بقیه قسمت های بدن ، بعد از ساعت ها خوردن و تحت فشار بودن ، به استراحت نیاز دارند ، شب ها حتما دندان مصنوعی را در بیارید و در آب ولرم قرار دهید

  1. مرتبا مسواک بزنید

دندان ها مکان مناسبی برای تولید و رشد باکتری هاست و مسواک نزدن منظم، باعث ایجاد بیماری های دهان و دندان و لثه می شود.

هشدارهایی درباره دندان مصنوعی که باید بدانید

  1. آب داغ برای دندان مصنوعی مضر است

آب داغ مواد تشکیل دهنده دندان مصنوعی را پیچ و تاب می دهد سعی کنید از آب ولرم استفاده کنید

  1. نابودی رنگ دندان مصنوعی با محصولات سفید کننده

از هیچ گونه محصول سفید کننده برای شستن دندان مصنوعی استفاده نکنید زیرا این مواد دارای آب اکسیژنه هستند و رنگ دندان مصنوعی را از بین می برند.

  1. مسواک سفت دندان مصنوعی را ساییده می کند

مسواک های نرم را جایگزین مسواک های سفت کنید زیرا مسواک سفت به مرور زمان ، دندان را ساییده میکند

ضد عفونی کردن دندان مصنوعی با محلول سرکه

سرکه یک ضد عفونی کننده طبیعی است زیرا قارچ ها و باکتری های موجود در دهان را به راحتی نابود میکند . بهترین راهکار تهیه یک محلول ضد عفونی خانگی برای ضدعفونی دندان مصنوعی است. توصیه می شود بعد از هر وعده غذایی دندان مصنوعی را در محلولی حاوی سرکه و آب قرار دهید

 روش صحیح مسواک زدن دندان مصنوعی

دندان های مصنوعی را با یک برس یا مسواک نرم تمیز کنید، با دقت لابه  لای دندان و لثه را تمیز کنید تا غذا داخل آن باقی نمانده باشد. شستن دندان مصنوعی با وایتکس و مواد شوینده بسیار اشتباه است زیرا مواد شیمیایی به بافت های دندان مصنوعی جذب می شوند. مراقبت و عادت کردن به دندان مصنوعی اوایل بسیار سخت است. اما به مرور زمان با رعایت نظافت و عادت به آن ،سلامت دندانتان تضمین می شود.

با انواع دندان مصنوعی آشنا شویم

دندان مصنوعی دو نوع است. دندان مصنوعی کامل و دندان مصنوعی تکه ای. از دندان مصنوعی کامل در صورت از بین رفتن کل دندان ها استفاده میکنیم

دندان مصنوعی کامل (پروتز کامل)

دندان مصنوعی کامل به دو صورت معمولی و فوری است . دندان مصنوعی معمولی بین 8 تا12 هفته پس از کشیدن دندان و کاهش التهاب لثه ها در دهان قرار داده می شود، معمولا عادت کردن به دندان مصنوعی کامل سختتر از دندان مصنوعی تکه ای است.

اما دندان مصنوعی فوری از قبل قالب گیری و ساخته می شود و پس از کشیدن دندان فورا در دهان قرار میگیرد، اما دندان مصنوعی فوری به تنظیم بیشتر نیاز دارد

دندان مصنوعی تکه ای (پروتز پارسیل)

دندان مصنوعی پارسیل متحرک است و شکل طبیعی دارد . ازجنس پلاستیک صورتی همرنگ با لثه ساخته می شود و این پلاستیک به بدنه فلزی متصل می شود و کار  این بدنه فلزی، نگه داشتن دندان در جای خود است

مضرات استفاده از چسب دندان مصنوعی

چسب دندان مصنوعی، راهکار موقت برای عادت کردن به دندان مصنوعی در دهان است ، زیرا به مرور زمان، دندان مصنوعی و لثه با بزاق دهان کمی بهم می چسبند. چسب دندان مصنوعی به دو صورت پودری و کرمی تولید می شود، استفاده بیش از اندازه از چسب دندان مصنوعی ، باعث کوچک شدن استخوان دندان شده و لثه عقب میرود و دندان مصنوعی به مرور زمان لق می شود.

ایا از چسب دندان مصنوعی استفاده کنیم

استفاده از چسب دندان مصنوعی اگر در حد متعادل باشد ، اشکالی ندارد ، زیرا  مواد این چسب ، استحکام دندان را افزایش میدهد و از لغزش دندان جلوگیری میکند. و مانع  از عادت کردن به دندان مصنوعی میشود.

موارد منع استفاده از چسب دندان مصنوعی

  1. وجود زخم در دهانتان
  2. لق بودن دندان مصنوعی
  3. به مواد چسب دندان مصنوعی حساسیت دارید
  4. رعایت نکردن نکات مهم بهداشت دهان و دندان

راهنمای استفاده از چسب دندان مصنوعی

  1. ابتدا دندان مصنوعی را به خوبی تمیز کنید
  2. دندان مصنوعی را با یک دستمال تمیز خشک کنید
  3. مقدار کمی چسب روی دندان بریزید
  4. دندان مصنوعی را دهان قرار داده و محکم فشار دهید تا در محل ثابت قرار گیرد
  5. تا 5 دقیقه چیزی نخورید

ظرف نگهداری دندان مصنوعی

برای حفظ  بهداشت دهان و دندان، دندان مصنوعی خود را در ظرفی دردار نگهداری کنید و درون آن را آب بریزید تا خشک نشود، البته به این نکته نیز توجه کنید که ظرف دندان مصنوعی نیز باید دایم شسته شود تا از آلودگی، ظرف محفوظ بماند

کلام اخر

ما در این مقاله سعی کردیم به  نکات ضروری برای حفظ و عادت کردن به دندان مصنوعی اشاره کنیم تا دندان مصنوعی که استفاده میکنید، عمر طولانی تری داشته باشد و سالم بماند و شما سریعتر به نگهداری آن در دهانتان عادت کنید. اما به طور کلی ایمپلنت دندان نسبت به دندان مصنوعی در دهان، ثابت باقی می ماند و فرد دردسرهای لقی و تحرک دندان را ندارد ، البته ایمپلنت کردن دندان نیز باید تایید دندان پزشک باید انجام شود.