بهترین بازی های رومیزی جهان را بشناسید

بهترین بازی های رومیزی جهان


بهترین بازی های رومیزی جهان

ما در اینجا می خواهیم چند تا از بهترین بازی های رومیزی جهان یا به عبارت دیگر “برد گیم” را به شما معرفی نماییم. یکی از قدیمی ترین و بهترین برد گیم ها، شطرنج است. اکثر بازی های رومیزی هم فکری ست و هم آموزشی. بنابراین یکی از بهترین روش های سرگرمی هستند.

 

مونوپولی

جالب است بدانید قدمت این بازی به 100 سال قبل برمی گردد. مونوپولی یکی از بهترین بازی های کلاسیک است که چند بازیکن می خواهد. این بازی دارای یک صفحه، پول مخصوص بازی و دو دسته کارت است. برای شروع بازی ابتدا باید تاس انداخته شود. بازیکن ها باید سعی کنند خانه های خاصی در زمین بازی را به دست آورند.

 

ریسک

در این بازی هر بازیکن باید سعی کند قلمرو را بدست آورد و از آن دفاع کند. این بازی برای همه سنین سرگرم کننده است و یکی از محبوب ترین بازی های تخته ای دنیا به حساب می آید. برنده آن کسی است که در نبردهای مختلف پیروز گردد. منطق و شانس دو گزینه مهم در پیروزی است.

 

سرنخ

این بازی از سال 1950 رواج پیدا کرد و باعث بیداری حس ماجراجویی و هیجان در فرد می شود. بازیکنان باید کشف کنند که هر جرم به چه صورت و توسط چه کسی انجام شده است و اطلاعات لازم را کسب کنند.فضای بازی در یک عمارت است و بازیکنان در اطراف اتاق ها، راهرو ها و فضاهای دیگر دنبال مظنون و آلت جرمش باشند.

 

جنگا

حتما با این بازی آشنا هستید. جنگا مورد توجه سنین مختلف است. شروع بازی آسان است فقط باید مراقب باشید برج جنگا فرو نریزد. این بازی را هم دو نفر و هم چند نفری می توان بازی کرد. به نوبت هر یک از بازکنان باید بلوک چوبی را جایی در بالای برج بگذارند تا زمانی که برج خراب نشود بازی ادامه دارد.

 

بلاکاس

این بازی سال 2000 ساخته شد و از آن زمان تا به حال مورد استقبال قرار گرفته است. این بازی بین دو تا چهار نفر  است. بازیکنان 89 بلوک دارند که به شکل های مختلفی طراحی شده اند. امروزه بازی یارانه ای و موبایلی بلاکاس نیز طراحی شده است.

 

اسکربل

این بازی کلاسیک در عین سادگی بسیار سرگرم کننده است. اسکربل حاوی کاشی هایی است که حروفی رویشان حک شده که باید مانند جدول در هر ردیف چه به صورت عمودی و چه افقی  کلمات معنی دار درست کنید. هر یک از کلمات امتیاز خاص خودشان را دارند. کلمات رایج امتیاز کمتر و کلماتی که به ندرت استفاده می شوند دارای امتیاز بیشتر هستند.

 

نام های دیگر بازی های رومیزی:

  • کاتان
  • کوریکل
  • متحدین و متفقین
  • پیگیری بی اهمیت
  • توئیستر
  • کانت فور
  • یاتزی
  • تله موش

در اینجا با تعدادی از بهترین بازی های رومیزی جهان آشنا شدید.


منبع: بهترین بازی های رومیزی جهان را بشناسید


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.