آیا می دانید فواید و خواص زغال اخته چیست

خواص زغال اخته چیست


خواص زغال اخته چیست

به راستی خواص زغال اخته چیست؟ زغال اخته میوه ریز و قرمزی با طعم ترش و ملس است. این میوه بومی آفریقا، آسیا و قسمت هایی از اروپا است که امروزه در سراسر دنیا می توان آن را پیدا کرد. از دیرباز از زغال اخته در تهیه داروها و برخی محصولات پوستی استفاده می گردید. این میوه خوش رنگ از خانواده بری ها است. بری ها سرشار از فیبر، کربوهیدرات و ویتامین ها است که یکی از مهمترین آن ها ویتامین سی است. همه بری ها سرشار از آنتی اکسیدان هستند و از سلول های ما محافظت می کنند.

 

مواد معدنی

زغال اخته سرشار از زینک، منگنز و مس است که برای پوست و مو و ناخن بسیار مفید است و از سوی دیگر سیستم ایمنی بدن ما را تقویت می کند.

 

چگونه زغال اخته را مصرف کنیم

شما می توانید آن را در انوع نوشیدنی ها، به صورت کمپوت و مربا استفاده کنید. اگر مایل باشید به صورت خالی و طبیعی هم می توانید آن را میل کنید تا از خواص آن بهره بیشتری ببرید. زغال لخته را می توانید برای چند روز در یخچال نگهداری کنید برای نگهداری طولانی مدت تر آن را فریز و یا خشک نمایید.

 

بالا بردن سیستم ایمنی بدن

مصرف زغال اخته سیستم ایمنی بدن را بالا می برد و بدن را در برابر برخی بیماری ها از جمله تب، بیماری های قلبی و عروقی، مقاوم می کند.

 

ادرار آور

زغال اخته ادرار آور است از این رو به بهبود عملکرد کلیه ها، کاهش فشار خون کمک می کند به علاوه بدن را سم زدایی می نماید.

 

سلامتی کبد

یکی دیگر از فواید زغال اخته تاثیر آن بر بهبود عملکرد کبد است. اگر می خواهید نتیجه آن را بهتر مشاهده کنید باید آن را مدتی به صورت مداوم مصرف نمایید.

 

هشدار

اگر بیماری خاصی دارید و یا فشار خون و یا قند خون پایینی دارید در مصرف زغال اخته افراط نکنید و قبل از آن با پزشک مشورت نمایید.

 

تقویت عمومی بدن

از آنجایی که این میوه سرشار از ویتامین و مواد معدنی است توصیه می شود برای طی کردن دوره نقاهت از آن استفاده نمایید زیرا باعث توانبخشی و تقویت بدن می گردد.

 

درمان اسهال

خواص دیگر زغال اخته درمان اسهال و اسهال خونی است و از دیرباز برای درمان این بیماری از آن استفاده می گردید.

 

کاهش چربی های شکم

زغال اخته به کاهش چربی های شکم و کاهش وزن کمک می کند زیرا چربی های جمع شده را در شکم کاهش می دهد. به علاوه کلسترول خون را پایین می آورد. این میوه متابولیسم را افزایش می دهد و همین بالا بردن سوخت و ساز بدن خود کمک بزرگی به کاهش وزن می کند. حال که می دانیم خواص زغال اخته چیست بهتر است آن را مصرف کنیم و از فواید آن بهره مند شویم.

منبع: آیا می دانید فواید و خواص زغال اخته چیست

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.