روش های تمیز کردن ظروف مسی

چگونه ظروف مسی را تمیز کنیم

آیا می دانید چگونه ظروف مسی را تمیز کنیم

به راستی چگونه ظروف مسی را تمیز کنیم تا برق بیفتند و مثل روز اولش زیبا و چشم نواز شوند؟ همانطور که می دانید ظرف های مسی از قدیم تا به حال همیشه در آشپزخانه های ایرانی خواهان خود را داشته است. مس به دلیل خواصی که دارد، طبخ غذا در آن برای بدن پرفایده است اما ما کمتر از آن ها استفاده می کنیم زیرا فکر می کنیم تمیز کردنشان کار سختی است. در این مقاله به شما یاد می دهیم که چگونه ظروف مسی را تمیز کنید.

 

فواید ظروف مسی

مس یکی از پرفایده ترین فلزات در دنیاست که از آن استفاده های زیادی می شود. در قدیم سکه های مسی نیز وجود داشت که امروزه نایاب و ارزشمند هستند. جالب است بدانید که در مصر باستان از مس برای درست کردن ظرف های آب و غذا و نیز وسایل کاربردیشان بهره می بردند. آیا می دانستید برنج و برنز نیز از مس تهیه می شوند؟ ظروف مسی بالاترین میزان انتقال حرارت را نسبت به ظرف های دیگر دارد. از سوی دیگر گرمای یکنواخت آن سبب پخت بهتر غذا می شود.

 

تمیز کردن ظروف مسی با روش های خانگی و آسان

روش لیمو و نمک

آیا با روش های کاربردی شستشو با لیمو آشنا هستید؟ ترکیب لیمو و نمک قابلیت پاک کردن هر لک و کدری را دارد زیرا اسید موجود در لیمو و ترکیب آن با نمک می تواند باعث از خوردگی سطوح مختلف عبور کند و لکه ها را از بین ببرد. کافیست لیمو را از وسط نصف کنید و آن را در ظرف نمک فرو کنید تا کاملا به نمک آغشته شود سپس آن را روی ظرف مسی بکشید. این کار را تکرار کنید تا تمام سیاهی ها از روی ظرف شما پاک شود. حالا زمان است که حوله را بردارید و روی ظرفتان بکشید.

 

روش سرکه و جوش شیرین

سرکه و جوش شیرین نیز امروزه در تمیز کردن کاربرد دارد و به آن ها توجه می شود. شما می توانید سرکه و جوش شیرین را با هم ترکیب کنید تا خمیری شود سپس روی ظرف مسی بکشید و اجازه دهید نیم ساعت بماند سپس  با حوله یا دستمال خشک نمایید.

 

روش سرکه و نمک و آرد

شما باید آرد و نمک و سرکه را با هم ترکیب کنید تا شکل خمیری به خود بگیرد این خمیر یکی از بهترین روش ها برای تمیز کردن و سفید کردن مس است زیرا نمک خاصیت اسیدی سرکه را بیشتر می کند تا از زنگ زدگی مس عبور کند و در نهایت درخشندگی را به آن برگرداند. کافیست این ترکیب را با قلمو و یا مسواک روی ظرف بکشید و اجازه دهید 30 دقیقه به همان حالت بماند سپس با حوله آن را خشک کنید. در اینجا یاد گرفتیم که با با چند روش ساده چگونه ظروف مسی را تمیز کنیم.

منبع: روش های تمیز کردن ظروف مسی


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.