در مورد نقاشی سبک امپرسیونیسم چه می دانید

نقاشی سبک امپرسیونیسم


نقاشی سبک امپرسیونیسم

نقاشی سبک امپرسیونیسم در قرن نوزدهم و در فرانسه شکل گرفت. رئالیسم به تدریج امپرسیونیسم را به وجود آورد. در نقاشی امپرسیونیسم، نقاشان با هدف ثبت لحظه های طبیعی و گذرا از نور، فرم وشکل را مورد غفلت قرار دادند. امپرسیونیسم طبیعت گرایی مکتب باربیسون و نقاشی واقع گرایانه ی گوستاو کوربت را به ارث برد. هنرمندان همواره کوشیده اند آنچه را که می دیدند بازنمایی کنند. آنها یکی یکی عناصر مختلف واقعیت یا نمود ظاهری چیزها را مطالعه کردند. چیزی که بیشتر آنها را به خود جلب کرد، نور، منبع آن و و تأثیر آن بود.

 

اهمیت نور

نقاش امپرسیونیست درواقع یک چشم بود. لازم بود نقاشان به ظهور واقعی طبیعت نگاه کنند و تکنیک هایی را که در استودیوها آموزش داده بودند فراموش کنند. آنها نقاشی رودخانه ها و صحنه های آبکی دیگر را برگزیدند. آنها لحظات دگرگونی در طبیعت، مانند برخاستن بخار را در تابش گرم خورشید و یا یخ زدن آب در میان زمستان ترجیح می دادند.

آنها عاشق تماشای نورهای منعکس شده در آب و رگه های نوری بودند که از درون مه یا دود قطارعبور می کند و همچنین نحوه شکسته شدن نور به رنگ طیف در رنگین کمان ها آنها متوجه شده اند که نور می تواند شکل را تغییر دهد. نقاشان به تدریج با استفاده از چشمان خود این اکتشافها را انجام دادند و به منظره جدیدی از جهان رسیدند که بی وقفه در معرض نمایش و تغییر نور است. امپرسیونیست ها نور را به عنوان تنها عنصر انتخاب کردند و به خاطر این بت نور، همه چیز را فدا کردند. از فرم کاملاً غفلت می کردند. بنابراین طراحی به دست فراموشی سپرده شد؛ تمام آنچه اهمیت داشت نور و رنگ بود.

 

موضوع هنر

موضوع هنر امپرسیونیسم عواطف برانگیخته شده از حضور یا زیبایی یک شی نیست؛ بلکه مشاهده رفتار فیزیکی متنوع آن در محیط است. اشکال دیگر وجود ندارد. اشیاء دیگر توسط خطوط و محوطه ها توصیف نمی شود. بنابراین یک تغییر مضاعف در تکنیک های نقاشی به وجود آمده : اول اینکه نقاشان از یک پالت جدید استفاده می کردند. و دوم ، آنها روش جدیدی را برای دست زدن به قلم مو اختراع کردند. همچنین توجه داشته باشید که این سبک نقاشی از دو مزیت مهم بهره برد: اول هنرعکاسی که باعث می شود تا همیشه اثرات لحظه ای و گذرای نور ضبط شود. دوم ، اختراع تیوپ رنگ.

 

استفاده از رنگ

امپرسیونیست ها دریافتند که رنگ های مورد استفاده نقاشان رمانتیک اوایل قرن نوزدهم برای اهدافشان خیلی تیره بودند. آنها ترجیح می دادند دامنه خود را کم و بیش به رنگ طیف محدود کنند و زرد ، نارنجی ، مایع ، زرشکی ، بنفش ، آبی و سبز را انتخاب کردند. امپرسیونیست ها بیش از اینکه روشنفکر باشند در نقاشی خود شهودی بودند. آنها طبیعت را مورد مطالعه قرار دادند.

نقاشی سبک امپرسیونیسم رویکردی تازه به زندگی و هنر بود.


منبع: در مورد نقاشی سبک امپرسیونیسم چه می دانید

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.