صنعت توریسم چگونه صنعتی است؟

صنعت توریسم
صنعت توریسم

صنعت توریسم

در تعریف صنعت توریسم اینطور آمده است که به کلیه فعالیت های مربوط به سفر کوتاه مدت افراد به مکان هایی دور از جایی که معمولاً در آن سکونت دارند، اشاره دارد. توریسم یکی از بزرگ ترین صنایع جهان است و اقتصاد بسیاری از کشورها تا حد زیادی توسط تجارت توریستی آنها هدایت می شود. این صنعت گسترده ای است که شامل هتل داری، صنعت حمل و نقل و تعدادی از صنایع دیگر می شود.

مطابق متداول ترین تعریف، صنعت توریسم فعالیت های مربوط به مسافرت را که شخص قصد دارد بیش از یک سال در مقصد بماند، پوشش نمی دهد. این بدان معنی است که مهاجران و دانشجویان بین المللی از نظر فنی به عنوان گردشگر طبقه بندی نمی شوند.

 

توریست

به زبان ساده، توریست یا گردشگر شخصی است که به دلایل تجاری، تفریح یا دلایل اجتماعی، به مکان دیگری دور از محیط زندگی خود سفر می کند. طبق اکثر تعاریف پذیرفته شده، برای طبقه بندی به عنوان یک گردشگر، فرد باید بیش از 24 ساعت در آن مکان بماند، اما نه بیش از یک سال.

 

مزایای صنعت توریسم

توریسم طیف وسیعی از مزایا، از جمله مزایای اقتصادی برای کشورهایی که تعداد زیادی بازدید کننده را به خود جذب می کند، فراهم می کند. دلیل این امر، مبالغی است که آنها در مدت اقامت خود صرف می کنند. همچنین تعداد زیادی شغل برای افراد در صنعت حمل و نقل و هتل داری فراهم می شود. علاوه بر این، گردشگری این پتانسیل را دارد که بتواند روابط بین کشورها یا کسب و کارها را بهبود ببخشد. فرصت هایی را برای سرگرمی و تفریح ​​و ارتقاء ارزش پول ایجاد کند. همچنین می تواند فرصت های تبادل فرهنگی را مهیا کند.

 

 امور مرتبط با توریسم

تعدادی از امور وجود دارند که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با صنعت گردشگری در ارتباط هستند و درواقع مشتری ها را با خدمات مسافرتی متصل می کنند. به عنوان مثال، یکی از قابل توجه ترین امور مرتبط با گردشگری عبارت است از خدمات مالی؛ خدمات مالی می تواند به چند طریق با صنعت توریسم مرتبط باشد که بارزترین آن خدمات بیمه ای است که در شرایط اضطراری یا در مواردی که نیاز به معالجه پزشکی باشد، حمایت مالی ارائه می دهد.

 

بازاریابی توریسم

دنیای اینترنت صدها راه برای ارتباط بین گردشگران و مشاغل مرتبط با گردشگری ارائه می دهد. درست همانطور که نیازهای مسافرتی و رفتار گردشگران تغییر کرده است، شیوه بازاریابی خدمات گردشگری نیز تغییر کرده است. بنابراین، بازاریابی توریسم به عنوان یک استراتژی مؤثر برای ارتقاء خدمات توریستی مانند هتل ها، رستوران ها، حمل و نقل  نقش مهمی را در صنعت توریسم ایفا می کند.

منبع: صنعت توریسم چگونه صنعتی است؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.