تخم مرغ در زیبایی چه نقشی دارد؟

نقش تخم مرغ در زیبایی

نقش تخم مرغ در زیبایی به دلیل داشتن مواد مغذی فوق العاده انکار ناپذیر است. مصرف تخم مرغ به سلامت عمومی بدن نیز کمک می کند. تخم مرغ به خوبی می تواند پوست و موی شما را تغذیه کند.

 

مواد مغذی موجود در تخم مرغ چیست؟

تخم مرغ سرشار از پروتئین و ویتامین های ضروری برای بدن است. هر 9 آمینو اسید ضروری در تخم مرغ وجود دارد. 18 نوع ویتامین و ماده ی معدنی مهم نیز در تخم مرغ یافت می شود از جمله ویتامین آ، ویتامین د، ویتامین ای و روی، فسفر و سلنیوم. در رابطه با کاربرد های زیبایی هم از زرده و هم از سفیده ی تخم مرغ می توان بهره گرفت.

 

بهبود رشد مو ها با تخم مرغ

علاوه بر این که مصرف خوراکی تخم مرغ سبب رشد بهتر مو ها می شود، استفاده از ماسک تخم مرغ که با استفاده از روغن زیتون تهیه می شود، رشد مو ها را مضاعف خواهد کرد. اجازه بدهید این ماسک به مدت 20 دقیقه روی پوست سر بماند و سپس با آب سرد آن را آبکشی کنید. علاوه بر روغن زیتون می توان شیر نیز اضافه کنید. استفاده از ماسک تخم مرغ برای مو ها دو تا سه بار در ماه توصیه  می شود.

 

ترمیم موهای آسیب دیده

آلودگی ها، قرار گرفتن در معرض نور خورشید، رژیم غذایی نا مناسب، شنا، سشوار و اتوی مو داغ سبب وارد آمدن آسیب به ساقه ی مو ها می شود. برای ترمیم ساقه ی مو ها استفاده از ماسک موز، تخم مرغ و شیر به همراه عسل و روغن زیتون بسیار مفید است. این ماسک باید 1 ساعت روی مو ها باقی بماند و سپس با آب سرد شسته شود. استفاده از این ماسکک هفته ای یک بار توصیه  می شود.

 

سفت کردن پوست با تخم مرغ

پوست شل شده یکی از نمود های پرشدن پوست است. با استفاده از ماسک تخم مرغ می توان به سفت شدن بافت پوست کمک کرد. برای سفت کردن پوست باید از سفیده تخم مرغ استفاده کرد. به منظور درست کردن ماسک سفیده تخم مرغ، یک یا دو سفیده تخم مرغ را به سه قاشق شیر مخلوط کنید تا جایی که حالت فومی پیدا کند. ماسک را صورت و گردن و هر جا که پوست افتادگی پیدا کرده است بمالید و 20 دقیقه زمان بدهید. مراقب باشید پس از خشک شدن ماسک روی صورت نباید پوست را حرکت بدهید و چین و شکن ایجاد کنید. پس از 20 دقیقه با آب سرد آبکشی کنید. استفاده از این ماسک هفته ای یکبار توصیه می شود.

از دیگر فواید تخم مرغ بهبود آکنه، از بین بردم وز مو ها و لایه برداری ملایم پوست است. با دانستن نقش تخم مرغ در زیبایی از فواید آن بیشتر بهره ببرید.

منبع: تخم مرغ در زیبایی چه نقشی دارد؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.