روش های ساده شاد زیستن

اسرار شاد زیستن

زندگی سرشار از لحظات شاد است؛ منتهی باید اسرار شاد زیستن را بیاموزیم تا از این شادی بهره ببریم. اما معمولا بسیاری از ما دائما گرفتار احساسات منفی هستیم و روی گرفتاری ها و کاستی ها متمرکز می شویم. چگونه می توانیم شادی بیشتری در زندگی خود پیدا کنیم؟ مانند هر امر دیگری، برای افزایش شادی در زندگی، باید تمرین کرد. این اتفاق طی یک شب رخ نخواهد داد؛ اما در اینجا چند توصیه می کنیم که می توانید هر روز انجام دهید تا اسرار شاد بودن را کشف کنید.

 روی جنبه های مثبت تمرکز کنید

برای پیدا کردن خوشبختی طولانی مدت، باید مغز خود را از ذهنیت منفی به یک طرز فکر مثبت بازآفرینی کنید. این موارد را امتحان کنید: یک یا دو دقیقه را در روز صرف جستجو و اندیشیدن به نقاط مثبت در زندگی کنید. این کار را سه بار در روز به مدت 45 روز انجام دهید و مغز شما شروع به انجام خودکار آن می کند. یک جمله تاکیدی مثبت برای هر روز انتخاب کنید؛ مانند “امروز زیباست” یا “من از تمام آنچه که دارم سپاسگزار هستم”.

 موفقیت های کوچک را جشن بگیرید

زندگی پر از فراز و نشیب است؛ اما در این میان ما پیروزی های کوچکی داریم که فراموش نمی شوند. به این بردهای کوچک، توجه کنید و شاد باشید.

 بین  کار و زندگی تعادل ایجاد کنید

بخشی عمده ی روز، در محیط کار سپری می شود. اما اینکه ما شاغل هستیم نباید مانع از انجام سرگرمی و فعالیت های مورد علاقه ما شود. آیا وقت خود را با دوستان و عزیزان سپری می کنید؟ آیا ورزش می کنید؟ ایجاد تعادل در زندگی باعث کاهش استرس خواهد شد.

 ذهن آگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی یا حضور در لحظه با جلب آگاهی و توجه شما به لحظه کنونی انجام می شود. ذهن آگاهی، ذهن را از حسرت و افسوس های گذشته و همچنین از بیم و تشویش های آینده منصرف کرده و در زمان و مکان حاضر متمرکز می کند. بدین ترتیب، از اضطراب و استرس می کاهد و به آرامش فرد کمک می کند.

 خلاق باشید

مطالعات نشان می دهد که شرکت منظم در فعالیت های خلاقانه، اثر شادی بخش دارد. کسانی که اوقاتی را صرف بهره بردن از نیروی تخیل و خلاقیت خود می سپری می کنند، شور و شوق بیشتری دارند و احتمالاً احساس خوشبختی و بهزیستی طولانی مدت دارند. چنین فعالیت های خلاقانه ای می تواند شامل نوشتن و نقاشی باشد.

 ناقص بودن را بپذیرید

بسیاری از ما برای کمال تلاش می کنیم؛ ما می خواهیم خود را تحت فشار قرار دهیم تا ایده آل باشیم. اما برای اینکه واقعاً خوشبخت باشید، باید نواقص را بخشی از زندگی است، بپذیرید و در آغوش بگیرید. کمال غیرممکن است؛ نواقص را بپذیرید تا احساس آرامش کنید. اینها از اسرار شاد زیستن است.

منبع: https://bit.ly/3hnhAep

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.