توصیه های ضروری برای غذای مهمانی

غذای مهمانی

غذای مهمانی

غذای مهمانی یکی از مواردی است که برای حفظ سلامتی در طول تعطیلات اهمیت دارد. به راحتی می توانید در طول تعطیلات از چربی های اضافی دوری کنید. اگر میزبان یک مهمانی هستید، یا به عنوان مهمان حضور دارید، این نکات را برای حفظ سلامتی در تعطیلات در نظر داشته باشید.

 اگر میزبان هستید

به جای انباشتن مواد غذایی با چربی و سس های فراوان، آنها را به روش هایی بپزید که در ضمن حفظ عطر و طعم، خاصیت طبیعی آنها حفظ شود. به عنوان مثال، سالاد قارچ و پیاز سرخ شده را با لوبیای سبز جایگزین کنید. لوبیای تازه را با روغن زیتون، سیر و نمک دریایی مخلوط کنید و در فر قرار دهید. چربی و کالری مواد غذایی را بدون از دست دادن طعم کاهش دهید. برای مثال، برای کاهش کلسترول، یک عدد تخم مرغ را با دو عدد سفیده تخم مرغ جایگزین کنید. به جای روغن مایع و کره، روغن زیتون را جایگزین کنید و در سالادها از پنیرهای کم چرب استفاده کنید.

 اگر مهمان هستید

قبل از رفتن به مهمانی، یک میان وعده مغذی میل کنید تا اشتهای شما کمتر شود و شما را از پرخوری بازدارد. از یک بشقاب کوچک برای غذاخوردن استفاده کنید .غالبا ما صرف نظر از اندازه، تمایل به پرکردن بشقاب خود داریم. بنابراین یک بشقاب کوچک را انتخاب کنید و از سالاد وغذای بدون چربی شروع کنید. اگر به نظر می رسد که غذایی کالری بالایی دارد، فقط در حد چشیدن طعم از آن بخورید. اگرهنوز گرسنه هستید،  قبل از پرکردن مجدد بشقاب، چنانچه ممکن است 10 دقیقه صبر کنید. این کار به مغز شما زمان لازم را می دهد تا پیغام سیری را به معده برساند.

نوشیدنی سالم را انتخاب کنید. برخی نوشیدنی ها می توانند کالری اضافی، سدیم، قند یا چربی اشباع شده را به وعده غذایی اضافه کنند. از آب گازدار طعم دار یا نوشابه ی رژیمی لذت ببرید. قهوه و چای ساده نیز گزینه  خوبی است.

 توصیه های ضروری

هوشیارانه و آگاهانه غذا بخورید؛ یعنی هر لقمه را مزه کنید. قاشق خود را بین لقمه ها روی بشقاب قرار دهید و روی طعم تمرکز کنید تا از آنچه می خورید لذت ببرید. نکته ی بعد این است که در مهمانی ها به فعالیت هایی مشغول شوید که تمرکز شما را از خوراکی ها منصرف کند؛ مثلا با چند نفر ازاعضای خانواده در حیاط فوتبال بازی کنید؛ یا بعد صرف غذا پیاده روی یا دوچرخه سواری کنید. و نکته ی آخر اینکه در ایام تعطیلات به راحتی می توان در دام پرخوری غذاهای سالم قرار گرفت. شاید فکر کنید چون غذای سالم و برای شما مناسب است، می توانید بیشتر از آن را میل کنید. اما خوردن بیش از حد یک غذای سالم خوب می تواند به اندازه خوردن یک غذای ناسالم مضر باشد. با توجه به نکات فوق، از مهمانی و غذای مهمانی در عین حفظ سلامتی  لذت ببرید.

منبع: توصیه های ضروری برای غذای مهمانی

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.