چه خوراکی هایی باعث افزایش شیر مادر می شود ؟

خوراکی های افزایش دهنده شیر مادر

از آنجا که شیر مادر مغذی ترین و ایمن ترین غذا برای نوزاد است، شناخت خوراکی های افزایش دهنده شیر مادر به مادران کمک می کند تا فرزندان دلبند خود را بهتر تغذیه کنند. شیر مادر کمک می کند تا نوزادان نسبت به ابتلا به آسم آلرژی، بیماری های تنفسی و عفونت ها خطر کمتری را متوجه باشند و از طرفی رابطهی فیزیکی و عاطفی بین فرزند و مادر از مزایای مهم روانی شیر دهی است. شیردهی به مادران نیز کمک می کند تا کمتر در خطر ابتلا به روماتیسم، بیماری های قلبی و عروقی و سرطان سینه قرار گیرند.

در ادامه به معرفی خوراکی های افزایش دهنده شیر مادر می پردازیم.

 

جو دو سر

جو دو سر یکی از مغذی ترین خوراکی هایی است که هم به افزایش شیر مادر و هم به بهبود کیفیت و ارزش غذایی آن کمک می کند. جو دو سر ترشح اکسی توسین در بدن را شبیه سازی کرده و مانع از بروز کم خونی در مادران می شود. یک کاسه سوپ گرم درست شده از جو دو سر غذای عالی برای مادران شیرده محسوب می شود.

 

بادام

بادام و دیگر انواع آجیل مانند گردو از جمله خوراکی های فوق العاده سلامت برای مادران شیرده است. بادام دارای پروتئین، فیبر ،املاح معدنی و مواد انتی اکسیدان است. همچنین کلسیم فراوانی در شیر وجود دارد. مصرف بادام احساس ضعف و گرسنگی را نیز از مادران دورمی کند.

 

روغن نارگیل

روغن نارگیل برای مادران باردار و شیرده مفید است. این روغن حاوی اسید های چرب امگا 3 بوده و کمک می کند هورمون های تولید شیر در بدن مادران بیشتر ترشح شوند. می توان از روغن نارگیل در پخت  پز و حتی در درست کردن سالاد استفاده کرد.

 

تخم مرغ

تخم مرغ به دلیل داشتن ویتامین ب 12 و ویتامین د و همچنین فولات یکی از بهترین مواد غذایی برای مادران شیرده محسوب می شود. زرده ی تخم مرغ یکی از معدود مواد غذایی حاوی ویتامین د است و از آنجا که بسیاری از افراد دچار کمبود ویتامین د هستند، مصرف ان بسیار مفید خواهد بود.

 

سالمون

ماهی ها به ویژه ماهی سالمون باید در رژیم غذایی مادران باردار جای داشته باشند. مصرف این خوراکی با تامین اسید چرب امگا 3 در شیر مادر، کیفیت و مقدار شیر را بالا می برد. گفته شده است که مصرف ماهی سالمون اثرات ضد افسردگی نیز دارد و در دروان بعد از زایمان به مادران بسیار کمک خواهد کرد.

 

هویج و اسفناج

هویج و اسفناج دو مورد از سبزیجاتی هستند که مصرف آن ها در دوران شیردهی توصیه می شود. این دو خوراکی به دلیل داتشن بتا کاروتن و آهن بالا به مغذی شدن شیر مادر کمک شایانی می کنند. مصرف روزانه ی این دو خوراکی به مادران شیرده توصیه می شود.

این ها مواردی از خوراکی های افزایش دهنده شیر مادر هستند.

منبع: چه خوراکی هایی باعث افزایش شیر مادر می شود ؟

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.