خوردن صبحانه چه اهمیتی دارد ؟

چرا باید صبحانه بخوریم

فایده صبحانه چیست و چرا باید صبحانه بخوریم

حتماً شنیده اید که باید مانند پادشاه صبحانه خورد، چرا باید صبحانه بخوریم و چرا این وعده ی غذایی تا این اندازه اهمیت دارد؟ از دیدگاه علمی مهمترین وعده دانستن یکی از وعده های غذایی و نادیده گرفتن باقی وعده ها در طول روز کار درستی نیست. اما مطالبی وجود دارد که اهمیت بیشتر وعده ی صبحانه را نشان می دهد.

 

حذف و صبحانه و غذا خوردن بیشتر

اثبات شده است که حذف وعده ی صبحانه روی مغز و واکنش های آن تاثیر دارد و سبب می شود فرد وعده ی نهار را بیشتر میل کند. حذف وعده ی صبحانه سبب می شود افراد در طول روز انرژی کمتری برای فعالیت های خود داشته باشند و به نظر می رسد هر چقدر مقدار غذای صرف شده در وعدهای نهار زیاد باشد هم نمی تواند جایگزین حذف وعده ی صبحانه شود.

 

رابطه ی صبحانه و سوخت و ساز

خوردن صبحانه بدن را برای سوخت و ساز مواد غذایی به کار می اندازد. فرآیند های بیولوژیکی با گوارش و ذخیره ی مواد غذایی عمل می کنند. پژوهش ها نشان می دهد که میزان مصرف انرژی در زمان صبح بسیار بیشتر از شب است. به همین دلیل بدن باید متوجه جبران کمبود ها از بیرون شود تا شروع به فعالیت کند. افرادی که در زمان صبح به تغذیه ی خود اهمیت می دهند، افراد فعال تر و پر انرژی تری خواهند بود. این دسته از افراد به ورزش های صبحگاهی نیز روی می آورند و میزان سلامتی در این افراد بالاتر از افرادی است که وعده ی صبحانه را حذف کرده اند.

 

صبحانه و افزایش وزن

حذف وعده ی صبحانه با افزایش وزن و ذخیره سازی چربی در بدن در طول زمان همراه است. البته این مساله به این معنا نیست که مصرف صبحانه می تواند سبب لاغری شود. می توان به طور کلی خوردن وعده ی صبحانه را نشانه ای از سبک زندگی سالم دانست که از بروز چاقی بیمار گونه تا حدودی جلوگیری می کند. البته افرادی هم وجود دارند که وعده ی صبحانه را حذف کرده اند و ابداً دچار چاقی نشده اند و باید گفت این مساله به عوامل مختلفی بستگی دارد که باید مورد بررسی قرار گیرد.

به طور کلی میل کردن صبحانه می تواند عملکرد ورزشی استقامتی را نیز بالا ببرد و به فرد کمک کند تا بهتر و راحت تر فعالیت های ورزش خود را ادامه دهد و وزن خود را کاهش دهد.

 

باید صبحانه بخوریم یا نه؟

با توجه به مطالب علمی که ارائه شد، وعده ی صبحانه یکی از باید های غذایی است. تنبلی صبحگاهی را کنار بگذارید و با توجه به اینکه اکنون می دانید چرا باید صبحانه بخوریم، این وعده ی غذایی را حذف نکنید.

منبع : https://bit.ly/3hqt2og

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.