چرا رطوبت در خانه مهم است ؟

Father helping daughter learn to walk. at home, side view. Why do I need a whole house dehumidifier.

مرطوب نگه داشتن هوای خانه برای سالم نگه داشتن هوا و حفظ تعادل رطوبت هوا بخصوص در ماه های زمستان، لازم است. آیا می دانید عدم تعادل رطوبت در خانه، می تواند موجب برخی مشکلات سلامتی مانند خونریزی بینی شود؟ برای مرطوب نگه داشتن هوا در خانه، به دستگاه بخور و مرطوب کننده هوا نیاز است. اینطور نیست که فقط افرادی که در آب و هوای خشک زندگی می کنند، نیاز به دستگاه مرطوب کننده داشته باشند. در ادامه برخی از دلایل نیاز خانه به دستگاه بخور و رطوبت ساز آورده شده است:

جلوگیری از شرایط ناسالم زندگی

سیستم تنفسی ما برای سالم ماندن نیاز به تعادل شرایط دارد. گلو بینی ما، مملو از غشاهای مرطوب است. این غشاها قبل از رسیدن هوا به ریه های ما، سخت فعالیت می کنند تا خاک، گرد و غبار، ویروس ها و باکتری ها را ضبط کنند. ما باید مرتباً رطوبت مناسب هوا را حفظ کنیم تا به این غشاها کمک کنیم وظیفه خود را به درستی انجام دهند و از ورود ذرات مضر به ریه های ما جلوگیری کنند. مرطوب نگه داشتن هوای خانه، برای جلوگیری از ابتلا به بیماری و سالم نگه داشتن هوا در خانه و بدن، ضروری است.

نامناسب بودن هوای خشک برای بینی

کسانی که از خون ریزی بینی رنج می برند، برای جلوگیری از این عارضه، به هوای مرطوب نیاز دارند. از آنجا که بیشتر تنفس از طریق بینی انجام می شود، سطح رطوبت پایین هوا، می تواند باعث خشک شدن و تحریک قسمت داخلی بینی شود. متعادل نگه داشتن رطوبت هوا در خانه، می تواند باعث شود که بینی شما سالم و مرطوب باشد.

وابسته بودن سلامت پوست به رطوبت کافی

برخی افراد پوست خشکی دارند و این خشکی پوست، نه تنها روی پوست صورت، بلکه روی کل بدن تأثیر می گذارد. از آنجا که بیش از نیمی از پوست، متشکل از آب است، کاملاً واضح است که آبرسانی به پوست چقدر مهم است. خشکی پوست می تواند بسیاری از مشکلات پوستی را ایجاد کند. هوای بیش از حد خشک می تواند شرایطی مانند اگزما و آکنه ایجاد کند. مرطوب نگه داشتن هوای خانه، می تواند و به شما کمک می کند تا از این شرایط جلوگیری کنید.

جلوگیری از آسیب به منزل

وقتی هوا در خانه خشک است، رطوبت را در هر کجا که پیدا کند حتی از ساختار خانه، به خود جذب می کند. با خشک شدن خانه، کف پوش پارکت بیشتر غژغژ خواهد کرد. هوای خشک می تواند باعث شود درها و پنجره های خانه درست بسته نشوند و قبض گاز شما می تواند افزایش یابد و باعث می شود کیف پول شما هم عواقب هوای خشک را بپردازد. هوای خشک همچنین می تواند به مبلمان شما و هر چیزی که از چوب ساخته شده باشد، آسیب برساند. پس با مرطوب نگه داشتن هوای خانه، خانه هم سالم می ماند.

منبع:https://bit.ly/36E6nl1

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.